Nie ma chyba gracza, który przynajmniej nie słyszał o legendarnych kryptach, które pojawiają się w grach z cyklu Fallout. Ich „propagandowym” wyjaśnieniem sensu istnienia była rzecz jasna chęć utrzymania ludzkości przy życiu w przypadku wystąpienia nuklearnej zakłady. Każdy fan serii wie jednak, że to nie do końca trzyma się kupy, a prawdziwe zastosowanie tego systemu schronów wyjaśnił natomiast po latach jeden ze współtwórców serii.
Krypty z Fallouta miały umożliwić rozwiązanie problemów z długimi podróżami w kosmosie
Krypty w Falloucie zostały zbudowane przez firmę Vault-Tec pozornie w celu zabezpieczenie losów ludzkości przed skutkami wojny atomowej. Wiemy jednak, że z tą ochroną życia często bywało różnie.
Ich prawdziwy sens został wyjaśniony dopiero niedawno przez Tima Caina, jednego ze współtwórców serii. W jednym ze swoich filmów na YouTube wyjaśnił on, że celem krypt było ustalenie, jak człowiek może znieść trudy długich lotów kosmicznych.
Na pierwszy rzut oka brzmi to dosyć komicznie, ale z dalszą częścią historii wszystko spaja się w całość. Enklawa i rząd USA uznali bowiem, że w przypadku użycia broni atomowej nie będzie już Ziemi, na którą powrót byłby możliwy. Zdecydowano więc o budowie statku, który wyniósłby „najlepszych i najzdolniejszych” do Układu Słonecznego.
Najpierw trzeba było jednak ustalić, w jaki sposób utrzymać ludzi przy życiu przez tak wiele lat podróży. W tym momencie wystarczy pomyśleć o kryptach, gdzie w trudnych warunkach uprawiano rolę czy opracowano system krążenia i oczyszczania wody.
Pamiętajmy też, że jest to pierwotny koncept schronów w „oryginalnych” Falloutach. Prawa do marki ma teraz Bethesda, która wcale nie musi się z nim zgadzać.
Zobacz też: Najlepsze gry z crossplayem
- Sprawdź aktualne ceny Fallout 76 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Fallout 76 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Fallout 76 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Cain wpadł na pomysł ze statkiem kosmicznym już po premierze pierwszego Fallouta, który zadebiutował w 1997 roku. Ostatnia część tego legendarnego cyklu postapokaliptycznych gier RPG ukazała się natomiast w 2018 roku, a był nią Fallout 76.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.