Remedy anulowało jeden ze swoich nadchodzących projektów! Firma chce „skupić się na innych grach”

Remedy

Jeszcze do niedawna Remedy Entertainment informowało graczy i inwestorów, że pracuje nad kilkoma naprawdę ciekawymi projektami, które w przyszłości miały trafić na rynek. Okazuje się jednak, że rzeczywistość zweryfikowała dość brutalnie te plany, zmuszając fińską firmę do zmiany planów. W ten oto sposób otrzymaliśmy dziś komunikat o anulowaniu jednego z nadchodzących projektów od twórców Alana Wake oraz Control.

Remedy Entertainment anulowało projekt Kestrel

W najnowszym komunikacie Remedy Entertainment, który opublikowany został dokładnie 7 maja 2024 roku, firma potwierdziła, że w porozumieniu z chińskim Tencentem, podjęto decyzję o anulowaniu prac nad projektem Kestrel. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami miała być to produkcja wieloosobowa nastawiona na kooperację między graczami. Jej początki sięgają listopada 2023 roku, kiedy to Remedy zdecydowało się stworzyć ją od nowa na bazie wcześniejszego projektu o nazwie kodowej Vanguard.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Remedy Entertainment Plc („Remedy”) i Tencent Plc („Tencent”) podjęły decyzję o anulowaniu kryptonimu projektu gry Kestrel. Codename Kestrel miał mały zespół pracujący nad wczesną fazą koncepcyjną wysokiej jakości kooperacyjnej gry wieloosobowej. Produkcja została stworzona przez firmę Remedy, współfinansowaną przez Tencent i miała zostać wydana wspólnie z Tencent. Projekt rozpoczął się w listopadzie 2023 roku jako restart wcześniejszego projektu o kryptonimie Vanguard

Komunikat prasowy Remedy Entertainment

Wraz z decyzją o anulowaniu projektu firma usunęła ze swoich wydatków wszystkie potrzeby inwestycyjne związane właśnie z tym projektem, a jednocześnie obniżyła swoje potrzeby rekrutacyjne.

Alan Wake 2
Alan Wake 2

Fińskie studio argumentując swoją decyzję, twierdzi, że woli teraz bardziej skupić się na innych swoich grach, które są na dalszych etapach produkcji i po prostu lepiej rokują. Anulowanie Kestrela pozwoli także przenieść zasoby ludzkie do prac nad innymi projektami, co ostatecznie ma zapewnić „ciągły rozwój”.

Nazwa kodowa Kestrel od początku była obiecująca, ale projekt był wciąż na wczesnym etapie koncepcji. Pozostałe nasze projekty są dobrze zaawansowane i przechodzą do kolejnych etapów rozwoju, a coraz większa koncentracja na nich przynosi nam korzyści. Możemy przenieść utalentowanych programistów Kestrel do innych projektów gier, a wiele naszych funkcji wsparcia skupia się dodatkowo na ich operacjach. To kolejny sposób na zapewnienie ciągłego rozwoju naszych projektów gier

Komunikat prasowy Remedy Entertainment

Osoby, które liczyły, że akurat ten projekt od Remedy ujrzy światło dzienne, muszą więc pogodzić się z rozczarowaniem, bo najwidoczniej nie było to coś, co przyniosłoby zarówno deweloperom, jak i wydawcy oczekiwane profity. Skoro jednak anulowanie projektu ma mieć pozytywne skutki dla innych gier studia, to chyba gracze nie wyjdą na tym aż tak źle.

Źródło: Remedy

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.