Rynek konsol osiągnął sufit? Phil Spencer twierdzi, że ta gałąź rynku jest w stagnacji

Phil Spencer

Aktualny szef dywizji Microsoft Gaming w ostatnim czasie udzielił interesującego wywiadu, gdzie poruszona została przyszłość gier pudełkowych oraz kwestia dodania gier Activision Blizzard do Xbox Game Pass. W trakcie tego wywiadu Phil Spencer odniósł się także do tematu związanego z rynkiem konsol i jego aktualnego stanu. Podzielił się on całkiem ciekawymi spostrzeżeniami.

Phil Spencer twierdzi, że od 5 lub nawet 6 lat liczba odbiorców na rynku konsolowym się nie zmieniła

ps5 nintendo switch oled zelda xbox series x
Xbox Series X, Nintendo Switch i PS5

W rozmowie z portalem Game File Phil Spencer stwierdził, że jest optymistycznie nastawiony do przyszłości marki Xbox, jednak dostrzega pewne poważne problemy. Jest on bowiem zaniepokojony stagnacją w biznesie, jaka panuje od jakiegoś czasu. To zaś rodzi obawy, że z aktualnych graczy będą wyciskane zbyt duże ilości pieniędzy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

W dalszej części rozmowy szef MS Gaming przyznał, że obecnie ciężko jest znaleźć nowych odbiorców dla tego rodzaju rozrywki. Jako przykład podano tutaj kwestię konsol, gdzie aktualnie mówi się o bazie 200 milionów gospodarstw posiadających ten rodzaj maszynek do grania. Według Spencera liczba ta nie zmieniła się od 5 lub nawet 6 lat.

Nie sądzę, żebyśmy wykonywali wystarczająco dobrą robotę, znajdując nowych graczy. Weźmy konsole jako dobry przykład: znaleźliśmy 200 milionów gospodarstw domowych na całym świecie, które będą grać w gry konsolowe. I ta liczba naprawdę nie zmieniła się w ciągu ostatnich pięciu, sześciu lat.

Phil Spencer

Nie jest to jednak sytuacja w pełni patowa, bo według kierownika dywizji gamingowej Microsoftu trzeba szukać nowych klientów, a zrobić to można dzięki nowym sposobom dostarczania gier. Tutaj jednak trzeba wyjść poza ramy sprzętowe i spojrzeć także na dostępne urządzenia i ceny samych produkcji.

[Rozwiązaniem jest] znalezienie nowych klientów, a nowych klientów można znaleźć dzięki nowym sposobom dostarczania gier graczom, którzy nie mogą dziś grać w te gry, niezależnie od tego, czy chodzi o urządzenia, czy o dostęp, czy o cenę gier wideo.

Phil Spencer

Nadzieją więc może być streaming, w którym gigant z Redmond upatruje faktycznego rozwoju. Już teraz segment ten znacząco się powiększył i sam Spencer przyznaje to na przykładzie Xbox Cloud Gaming. Czy jednak samo to wystarczy i uda się w ten sposób pozyskać nowych odbiorców? Czas pokaże.

Źródło: Game File

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Zastanawiasz się nad zakupem subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate? Skorzystaj z naszych poradników i oszczędź nawet 80% ceny!

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Okazja na Black Friday już jest!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.