Rynek konsol osiągnął sufit? Phil Spencer twierdzi, że ta gałąź rynku jest w stagnacji

Phil Spencer

Aktualny szef dywizji Microsoft Gaming w ostatnim czasie udzielił interesującego wywiadu, gdzie poruszona została przyszłość gier pudełkowych oraz kwestia dodania gier Activision Blizzard do Xbox Game Pass. W trakcie tego wywiadu Phil Spencer odniósł się także do tematu związanego z rynkiem konsol i jego aktualnego stanu. Podzielił się on całkiem ciekawymi spostrzeżeniami.

Phil Spencer twierdzi, że od 5 lub nawet 6 lat liczba odbiorców na rynku konsolowym się nie zmieniła

ps5 nintendo switch oled zelda xbox series x
Xbox Series X, Nintendo Switch i PS5

W rozmowie z portalem Game File Phil Spencer stwierdził, że jest optymistycznie nastawiony do przyszłości marki Xbox, jednak dostrzega pewne poważne problemy. Jest on bowiem zaniepokojony stagnacją w biznesie, jaka panuje od jakiegoś czasu. To zaś rodzi obawy, że z aktualnych graczy będą wyciskane zbyt duże ilości pieniędzy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

W dalszej części rozmowy szef MS Gaming przyznał, że obecnie ciężko jest znaleźć nowych odbiorców dla tego rodzaju rozrywki. Jako przykład podano tutaj kwestię konsol, gdzie aktualnie mówi się o bazie 200 milionów gospodarstw posiadających ten rodzaj maszynek do grania. Według Spencera liczba ta nie zmieniła się od 5 lub nawet 6 lat.

Nie sądzę, żebyśmy wykonywali wystarczająco dobrą robotę, znajdując nowych graczy. Weźmy konsole jako dobry przykład: znaleźliśmy 200 milionów gospodarstw domowych na całym świecie, które będą grać w gry konsolowe. I ta liczba naprawdę nie zmieniła się w ciągu ostatnich pięciu, sześciu lat.

Phil Spencer

Nie jest to jednak sytuacja w pełni patowa, bo według kierownika dywizji gamingowej Microsoftu trzeba szukać nowych klientów, a zrobić to można dzięki nowym sposobom dostarczania gier. Tutaj jednak trzeba wyjść poza ramy sprzętowe i spojrzeć także na dostępne urządzenia i ceny samych produkcji.

[Rozwiązaniem jest] znalezienie nowych klientów, a nowych klientów można znaleźć dzięki nowym sposobom dostarczania gier graczom, którzy nie mogą dziś grać w te gry, niezależnie od tego, czy chodzi o urządzenia, czy o dostęp, czy o cenę gier wideo.

Phil Spencer

Nadzieją więc może być streaming, w którym gigant z Redmond upatruje faktycznego rozwoju. Już teraz segment ten znacząco się powiększył i sam Spencer przyznaje to na przykładzie Xbox Cloud Gaming. Czy jednak samo to wystarczy i uda się w ten sposób pozyskać nowych odbiorców? Czas pokaże.

Źródło: Game File

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
XBOX GAME PASS ULTIMATE ZNÓW NAWET 85% TANIEJ
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.