Shadow of the Erdtree niczym Sekiro. DLC do Elden Ring rzuci wyzwanie wysokopoziomowym postaciom

Elden Ring Shadow of the erdtree sekiro

Fani gier od From Software już zapewne mają w kalendarzu zapisaną datę 21 czerwca 2024 roku, kiedy to na rynek trafi długo wyczekiwane DLC Shadow of the Erdtree do Elden Ring. Wraz z ogłoszeniem tych wieści sam szef studia udzielił kilku wywiadów, w których ujawnił wiele ciekawych detali dotyczących tego dodatku. Jeden z nich zdaje się szczególnie ciekawy, bo ujawnione zostało, że deweloperzy zdecydowali się podejść do kwestii rozwoju postaci w bardzo nietypowy sposób.

Shadow of the Erdtree ma zachować swobodę podstawowej wersji Elden Ring

Elden Ring Shadow of the Erdtree — trailer

W rozmowie z portalem Famitsu (via PC Gamer) sam Hidetaka Miyazaki przyznał, że dodatek Shadow of the Erdtree został zaprojektowany tak, aby stanowić wyzwanie nawet dla potężnych i wysokopoziomowych postaci. Okazuje się, że obszary zawarte w DLC będą posiadać osobny system rozwoju bohaterów, który upodobniony został do innej gry From Software — Sekiro Shadows Die Twice.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Uznany deweloper nie zdradził w tej materii zbyt wiele, jednak podkreślił, że poza normalnym rozwijaniem postaci opartym na runach, możemy spodziewać się statystyki „siły ataku”. Sama nazwa wskazuje, czego ona może dotyczyć, jednak Miyazaki nie był skory do dogłębnych tłumaczeń tego aspektu.

Elden Ring Shadow of the Erdtree
Elden Ring Shadow of the Erdtree

Czemu w ogóle japońskie studio zdecydowało się na coś takiego? Reżyser potwierdził, że chodziło o zachowanie swobody, jaką oferuje podstawowa wersja gry. Ma to zachęcać do eksploracji i dalszego zdobywania poziomów, a także solidnego przygotowania się do walk z bossami.

Samo Shadow of the Erdtree będzie fabularnie oderwane od historii przedstawianej w podstawce Elden Ring. Co więc wydarzy się w Krainie Cieni, w Krainie Cieni pozostanie. Dostęp do obszarów z dodatku będzie dostępy dla wszystkich postaci, które będą w stanie pokonać Radahna i Mohga.

Takie podejście do projektowania rozwoju w Shadow of the Erdtree zdaje się nie tylko ciekawym rozwiązaniem dla większości graczy, ale otwiera także całkiem szerokie spektrum nowych wyzwań. Prawdopodobne jest więc, że jakiś czas po premierze będziemy oglądać materiały, gdzie śmiałkowie pokonują poszczególnych bossów bez broni czy bez ulepszania wspomnianej siły ataku.

Źródło: PC Gamer

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.