Dokładnie wczoraj zadebiutowało Sid Meier’s Civilization VII, a więc kolejna odsłona kultowej niegdyś serii strategii turowych. Wiele dotychczasowych zapowiedzi wskazywało, że będzie to produkcja, która raczej nie porwie tłumów, zwłaszcza że już wtedy widoczne były spore odstępstwa od utartych przez lata schematów. Niestety, ale premiera tylko potwierdziła problemy i widać to zarówno po liczbie graczy, jak i ocenach na Steamie.
Nieciekawa sytuacja Sid Meier’s Civilization VII
Dane dostępne na Steam oraz platformie SteamDB nie zostawiają złudzeń — Sid Meier’s Civilization VII nie jest najlepszą premierą w historii 2K oraz Firaxis Games. Już na samym początku uwagę zwracają przede wszystkim „mieszane” recenzje na platformie Valve. W momencie pisania tego newsa spośród ponad 14 tys. opinii graczy tylko 51% jest pozytywnych.
Gracze w swoich tekstach krytykują w zasadzie każdy element gry — od popsutego i źle zaprojektowanego UI po całkowity brak zrozumienia dla zasad wypracowanych przez tę serię.
Gram w [tę] serie od Civ1. W Civ 6 mam 900 godzin gry. Ta część jest dziecinna, bardzo dużo uproszczeń, jak na wersję mobilną. Kiedy wyjdzie wersja na PC? Dużo błędów w obsłudze (niedające się zamknąć okienka), bitwa i walki wyglądają dziecinnie. Wszystko mocno uproszczone. System awansu miast tragiczny. W ogóle nie rozumiem tych epok — przecież przerwy między nimi mają setki lat — co się wtedy dzieje?
Fragment jednej z recenzji Sid Meier’s Civilization VII
Niezadowolenie graczy da się także zaobserwować po liczbach na SteamDB. Okazuje się, że w szczytowym momencie pozycja ta przyciągnęła do siebie niewiele ponad 80 tys. osób. Nie jest to najlepszy możliwy rezultat, a na tle poprzedniej, szóstej odsłony mówimy o wyniku dwukrotnie gorszym.

Nawet w momencie pisania tego tekstu w obu pozycjach bawi się praktycznie tyle samo graczy (różnica ok. 1 tys. na korzyść Civilization VII). Nie są to więc dane, które mogą potwierdzać udany start, jest wręcz przeciwnie. Ekipa z Firaxis Games ma poważne kłopoty.
- Sprawdź aktualne ceny Sid Meier's Civilization VII w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Sid Meier's Civilization VII w Difmark 10% taniej z kodem XGP10 skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Sid Meier's Civilization VII w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Sid Meier's Civilization VII w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Czy ewentualne aktualizacje, DLC-ki i nowości będą w stanie pomóc grze? Ciężko powiedzieć, zwłaszcza że gracze wspominają o bardzo poważnych wadach projektowych. Ewentualne zmiany i poprawki w tym segmencie mogą wymagać ogromu pracy i nie zawsze przynoszą one zamierzony skutek. W końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.