Spersonalizowane reklamy w grach z Xbox Cloud Gaming? Microsoft złożył kontrowersyjny patent

Xbox Cloud Gaming

Reklamy są umieszczane w grach już od jakiegoś czasu i ich obecność na nikim nie sprawia większego wrażenia. Teraz mogą one zagościć również na naszych ekranach podczas rozgrywki w chmurze w zupełnie inny sposób. Wszystko z powodu Microsoftu, który złożył patent dotyczący umieszczania spersonalizowanych reklam w produkcjach ogrywanych poprzez usługę Xbox Cloud Gaming.

Microsoft złożył patent na wyświetlanie spersonalizowanych reklam w grach na Xbox Cloud Gaming

Spersonalizowane reklamy w grach
Przykład diagramu prezentującego działanie technologii spersonalizowanych reklam w grach online

Jak ustalił portal Gamesual, patent stworzony przez giganta z Redmont pozwoli na umieszczanie w grach korzystających z usługi Xbox Cloud Gaming reklam dostosowanych do użytkownika. Taka technologia zdołała już się porządnie zadomowić na naszych komputerach oraz smartfonach i możemy ją zaobserwować za każdym razem, gdy korzystamy z internetu za pomocą przeglądarki. Wpływ na wyświetlane przez nas treści i banery może mieć nasza historia wyszukiwania lub informacje, które zgodziliśmy się udostępnić w sieci.

W przypadku tytułów działających w chmurze Microsoftu sposób prezentowania takich reklam ma wyglądać inaczej. Mielibyśmy je oglądać np. na billboardach czy ubraniach poszczególnych wirtualnych postaci. Jednocześnie firma zarzeka się, że obecność tej formy marketingu w bezpośrednim środowisku gry nie przeszkodzi nam w czerpaniu zadowolenia z rozgrywki.

Zobacz też: Kody do GTA San Andreas

Wygląda na to, że Microsoft wykorzysta powyższy sposób komunikacji marketingowej głównie w obszarze pozycji korzystających z chmury. Implementacja go w grach uruchamianych bezpośrednio z posiadanego przez nas sprzętu ma być zbyt trudna.

Niektóre odnośniki w niniejszej publikacji to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz rozwój portalu.

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Super okazja!
Z