Rozwój sztucznej inteligencji nie przechodzi bez echa także w branży growej, gdzie giganci starają się znajdować dla niej coraz to lepsze i bardziej efektywne rozwiązania. Już od pewnego czasu firmy takie jak Electronic Arts i Ubisoft zastanawiają się nad tworzeniem narzędzi, które mogłyby przykładowo pomagać tworzyć zadania poboczne w grach. Square Enix także chce korzystać z dobrodziejstw AI, a strategia przedsiębiorstwa ma być bardziej „agresywna”.
CEO Square Enix dostrzega potencjał w sztucznej inteligencji
Aktualny prezes Square Enix, Takashi Kiryu w noworocznym liście podkreślił, że firma zamierza „agresywnie stosować sztuczną inteligencję” oraz inne technologie do opracowywania treści, oraz wydawania ich. Innymi słowy, korporacja chce wykorzystać potencjał drzemiący w AI do tworzenia i dystrybuowania swoich dóbr.
W perspektywie krótkoterminowej naszym celem będzie zwiększenie produktywności rozwoju i osiągnięcie większego wyrafinowania w naszych działaniach marketingowych. W dłuższej perspektywie mamy nadzieję wykorzystać te technologie do tworzenia nowych form treści dla konsumentów, ponieważ wierzymy, że innowacje stanowią szansę dla biznesu.
Takashi Kiryu
CEO Square Enix w swoim liście zwrócił uwagę, że sztuczna inteligencja pozwala łatwiej tworzyć teksty, tłumaczenia czy dialogi. Dodatkowo dostrzega on potencjał takich technologi w tworzeniu obrazów, wideo czy muzyki oraz oczywiście programowania.
Sztuczna inteligencja (AI) i jej potencjalne implikacje były od pewnego czasu w dużej mierze przedmiotem debaty akademickiej. Jednak wprowadzenie ChatGPT, który pozwala każdemu łatwo tworzyć teksty lub tłumaczenia, lub angażować się w dialog tekstowy, wywołało szybkie rozprzestrzenianie się generatywnej sztucznej inteligencji. Jego wydanie pokazało, że możliwość zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji nie ogranicza się bynajmniej do tekstu, a kolejne miesiące przyniosły szybką serię uruchomień nowych usług i treści, które rozszerzyły generatywną sztuczną inteligencję na różne dziedziny ściśle związane z rozrywką cyfrową, w tym obrazy, wideo i muzykę. Wierzę, że generatywna sztuczna inteligencja ma potencjał nie tylko do przekształcenia tego, co tworzymy, ale także do fundamentalnej zmiany procesów, dzięki którym tworzymy, w tym programowania.
Takashi Kiryu
W dalszej części listu Kiryu przyznał, że dalsza strategia rozwoju Square Enix nadal będzie uwzględniać rozrywkę blockchain/Web 3.0 oraz rozwój technologii chmurowych. Wydaje się więc, że korporacja nie porzuciła swoich planów względem NFT.
Przeczytaj też: Gry podobne do Fallout
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy XVI w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy XVI w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy XVI w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Final Fantasy XVI na Allegro
Gracze zapewne niezbyt chętnie przyjmą słowa prezesa Square Enix, wszakże wiele osób obawia się, że sztuczna inteligencja pozbawi gry duszy. Dla inwestorów zaś mogą to być świetne wieści, bo w ten sposób firma chce zminimalizować koszty i zwiększyć zyski. Czy ostatecznie japońskie przedsiębiorstwo będzie w stanie to osiągnąć? Czas pokaże.
Źródło: Square Enix
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.