Jedną z gier, które w 2024 uświetnią portfolio PlayStation jest Stellar Blade od koreańskiego studia Shift Up. Z tygodnia na tydzień dowiadujemy się o nim coraz więcej, a sami deweloperzy coraz chętniej dzielą się z graczami nowymi szczegółami. Tym razem doczekaliśmy się niezwykle ważnych informacji na temat kwestii technicznych i wygląda na to, że graficzni puryści powinni być zadowoleni.
Stellar Blade z trzema trybami graficznymi
W rozmowie z portalem Play3 (via Gaming Bolt) dyrektor techniczny studia Shift Up — Dong-Gi Lee — potwierdził, że Stellar Blade doczeka się trzech trybów graficznych. Pierwszy z nich oferować ma oczywiście płynną rozgrywkę w 60 FPS-ach, drugi z nich kłaść większy nacisk na rozdzielczość, dzięki czemu możliwa będzie zabawa w 4K (zapewne w 30 kl./s.).
Ostatni z trybów jest jednak najbardziej interesujący, bo według dewelopera ma on oferować „równowagę między dwoma poprzednimi trybami”. Cóż to dokładnie oznacza? Nic innego jak dynamicznie skalowaną rozdzielczość i klatkaż oscylujący na poziomie 60 FPS-ów. Deweloper nie ujawnił nic więcej na ten temat, jednak sam fakt wprowadzenia takiej opcji może pozytywnie nastrajać na premierę Stellar Blade.
Nie są to jedyne kwestie techniczne wspomniane przez Dong-Gi Lee. Wyznał on także, że przygoda Eve będzie niezwykle immersyjna dzięki technologiom kontrolera DualSense. Jak przykład wskazano tutaj adaptacyjne spusty, które będą aktywować się w trybach strzelankowych widocznych z perspektywy trzecioosobowej. Dodatkowe zastosowanie znalazło się także dla touchpada, jednak w tej kwestii deweloper nie chciał zdradzić nic ponadto.
- Sprawdź aktualne ceny Stellar Blade w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Stellar Blade w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Stellar Blade w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Stellar Blade na Allegro
Wszystko to brzmi całkiem interesująco, bo przedstawia Stellar Blade jako swoisty pokaz możliwości deweloperów oraz samej konsoli PS5. Warto jednak pamiętać, że nie tylko grafika i funkcje kontrolera odpowiadają za sukces gry. Warto mieć nadzieję, że twórcy pamiętają o tym i faktycznie dowiozą tytuł nie tylko ładny, ale też sensownie zaprojektowany.
Źródło: Gaming Bolt
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.