Stellar Blade zaoferuje na PS5 aż trzy tryby graficzne. Znakomite wieści prosto od dewelopera

Stellar Blade

Jedną z gier, które w 2024 uświetnią portfolio PlayStation jest Stellar Blade od koreańskiego studia Shift Up. Z tygodnia na tydzień dowiadujemy się o nim coraz więcej, a sami deweloperzy coraz chętniej dzielą się z graczami nowymi szczegółami. Tym razem doczekaliśmy się niezwykle ważnych informacji na temat kwestii technicznych i wygląda na to, że graficzni puryści powinni być zadowoleni.

Stellar Blade z trzema trybami graficznymi

Stellar Blade
Stellar Blade

W rozmowie z portalem Play3 (via Gaming Bolt) dyrektor techniczny studia Shift Up — Dong-Gi Lee — potwierdził, że Stellar Blade doczeka się trzech trybów graficznych. Pierwszy z nich oferować ma oczywiście płynną rozgrywkę w 60 FPS-ach, drugi z nich kłaść większy nacisk na rozdzielczość, dzięki czemu możliwa będzie zabawa w 4K (zapewne w 30 kl./s.).

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Ostatni z trybów jest jednak najbardziej interesujący, bo według dewelopera ma on oferować „równowagę między dwoma poprzednimi trybami”. Cóż to dokładnie oznacza? Nic innego jak dynamicznie skalowaną rozdzielczość i klatkaż oscylujący na poziomie 60 FPS-ów. Deweloper nie ujawnił nic więcej na ten temat, jednak sam fakt wprowadzenia takiej opcji może pozytywnie nastrajać na premierę Stellar Blade.

Stellar Blade — trailer

Nie są to jedyne kwestie techniczne wspomniane przez Dong-Gi Lee. Wyznał on także, że przygoda Eve będzie niezwykle immersyjna dzięki technologiom kontrolera DualSense. Jak przykład wskazano tutaj adaptacyjne spusty, które będą aktywować się w trybach strzelankowych widocznych z perspektywy trzecioosobowej. Dodatkowe zastosowanie znalazło się także dla touchpada, jednak w tej kwestii deweloper nie chciał zdradzić nic ponadto.

Wszystko to brzmi całkiem interesująco, bo przedstawia Stellar Blade jako swoisty pokaz możliwości deweloperów oraz samej konsoli PS5. Warto jednak pamiętać, że nie tylko grafika i funkcje kontrolera odpowiadają za sukces gry. Warto mieć nadzieję, że twórcy pamiętają o tym i faktycznie dowiozą tytuł nie tylko ładny, ale też sensownie zaprojektowany.

Źródło: Gaming Bolt

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Nie przegap okazji roku!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.