Subskrybenci Xbox Game Pass chętniej wydają pieniądze. Ponadto grają dłużej i uruchamiają więcej gier

Xbox Game Pass

Abonament Xbox Game Pass jest dostępny na rynku już prawie 4 lata, a więc całkiem długo. Dla wielu jego największym atutem jest niewygórowana cena, zupełnie nieporównywalna z tym, co oferuje w zamian. Choć mogłoby się wydawać, że jest odwrotnie, to subskrybenci tytułowej usługi w istocie wydają więcej pieniędzy na gry od osób, którzy nie mają z Game Passem nic wspólnego.

Statystyki na temat subskrybentów Xbox Game Pass od przedstawicielki Microsoftu

Co to jest Xbox Game Pass Ultimate

Sarah Bond, kobieta pełniąca funkcję wiceprezesa ds. ekosystemu wirtualnej rozrywki w firmie Microsoft, wyjawiła w rozmowie z Forbesem kilka ciekawych danych na temat abonentów Xbox Game Pass. Według niej subskrybenci usługi grają średnio o 20% dłużej i uruchamiają o 30% więcej gier. Ponadto o 40% chętniej dają szanse nowym gatunkom, a jakby tego było mało – wydają o 20% więcej pieniędzy na gry, dodatki i mikrotransakcje. Rzecz jasna porównanie odnosi się do graczy, którzy nie subskrybują Game Passa.

200 milionów osób kupuje konsole, a 3 miliardy grają w gry. Wielu z nich nie ma dzisiaj możliwości uruchomienia wielu wspaniałych i kultowych gier. Jeśli spojrzysz na nasze poczynania związane z Game Passem, to zauważysz, że umożliwiamy im to dzięki subskrypcji, w ramach której oferujemy też streaming. Jesteśmy w stanie zorganizować to tak, by wszystko się opłacało.

Sarah Bond (fragment rozmowy z Forbesem)

Nie da się ukryć, że Microsoft pokłada ogromne nadzieje w swojej usłudze, nazywanej coraz częściej „Netflixem z grami”. Biblioteka Xbox Game Pass stale się rozrasta, tak samo jak baza jego subskrybentów. Trudno się temu dziwić.


Źródło: Forbes

Dyskusja na temat wpisu