Kolejna gra od From Software coopem? Hidetaka Miyazaki rozważa taką opcję „od początku do końca”

Elden Ring

Kiedy wielu jeszcze rwie sobie włosy z głowy na bossach, których przygotowało From Software w ramach DLC Shadow of the Erdtree do Elden Ringa, Hidetaka Miyazaki rozmyśla już nad swoim kolejnym projektem. Nie wiemy jeszcze co prawda, na co tym razem postawi uznany japoński deweloper, choć ostatnia rozmowa może bardzo dużo sugerować. Poruszył on bowiem temat kooperacyjnej rozgrywki.

Hidetaka Miyazaki dostrzega potencjał w kooperacji. Prezes From Software rozważa wprowadzenie tej funkcji do swoich gier

Dark Souls Prepare to Die Edition
Dark Souls Prepare to Die Edition, Artorias

W jednym z wywiadów udzielonych przy okazji premiery DLC Shadow of the Erdtree do Elden Ring poruszony został temat modyfikacji, która w wersji na PC umożliwia kooperacyjne starcia z bossami. Hidetaka Miyazaki stwierdził, że nie ma nic przeciwko takiemu rozwiązaniu, a tym bardziej w obliczu rosnącej popularności tego rozwiązania wśród niektórych graczy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Jeśli ktoś chce wspólnie przejść przez całą grę, to zdecydowanie nie jest to coś, czemu aktywnie się sprzeciwiamy lub co chcemy bagatelizować. Jeśli chodzi o to, gdzie byliśmy z Elden Ring, była to po prostu kwestia chęci posiadania luźniejszego, swobodnego stylu – przyjdź, pokonaj bossa, odejdź.

Hidetaka Miyazaki

W dalszej części rozmowy deweloper przyznał, że From Software może w przyszłości rozważać dodanie dedykowany tryb kooperacyjny w kolejnych grach.

To nie znaczy, że nie rozważymy innych sposobów, na przykład ty i twój przyjaciel, od początku do końca, w całkowitej współpracy – nie oznacza to, że nie rozważymy takich pomysłów w naszych przyszłych grach

Hidetaka Miyazaki

Nie da się ukryć, że byłoby całkowite wywrócenie formuły klasycznych gier soulslike, której szlaki przecierało Demon’s Souls, a przez lata udoskonalała seria Dark Souls. Inna sprawa, że takie rozwiązanie mogłoby faktycznie wymuszać na graczach nieco inne podejście do zabawy, a z drugiej strony realizacja tego byłaby niezwykle trudna w formule gry, która swoje zasady opiera w głównej mierze o idealne wręcz unikanie ataków, a jak wiemy — granie po sieci w ten lub inny sposób, to zawsze jakieś opóźnienie.

Sekiro Shadows Die Twice
Sekiro Shadows Die Twice

Pozostaje też aspekt podejścia bardziej corowych graczy, którzy na tego rodzaju rozwiązania mogą patrzeć krzywo. Wystarczy przytoczyć tutaj dość duże kontrowersje związane z mechaników summonów, które w oczach bardziej doświadczonych graczy, traktowane są jako sposób na trywializowanie sobie całej gry.

Na razie jednak jest to kwestia domysłów i nawet sam Miyazaki nie jest w stanie zbyt wiele na ten temat powiedzieć. Pewne zdaje się natomiast to, że From Software, dowożąc kolejną grę, zaskoczy zarówno tych wieloletnich, jak i tych całkiem nowych graczy. Pozostaje tylko pytanie, w jaki sposób tego dokona.

Źródło: IGN

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KLIKNIJ I SKORZYSTAJ Z OSTATNIEJ SZANSY NA ZAKUP XGPU DO 85% TANIEJ
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.