Tencent planuje przejęcie Ubisoftu? Gigant chce zwiększyć udziały we francuskiej firmie

Ubisoft gry

Najnowsze informacje wskazują, że Tencent planuje zwiększyć swoje udziały we francuskiej firmie Ubisoft. Gigant rzekomo chce zostać największym udziałowcem w spółce, co z czasem może sprawić, że zostanie ona przez niego przejęta. Dzieje się!

REKLAMA

Tencent, a potencjalne przejęcie Ubisoftu

Ubisoft gry
Gry Ubisoftu

Tencent wykupił 5% udziałów w Ubisofcie już w 2018 roku, ale według Reutersa gigant chce zwiększyć swoją pozycję. Chińczycy podobno zwrócili się w tej sprawie do samego Yvesa Guillemota, współzałożyciela francuskiej korporacji. Źródła Reutersa wskazują też, że Tencent planuje zostać największym pojedynczym inwestorem Ubisoftu — odkupując akcje rodziny Guillemot, która posiada łącznie 15% udziałów, a także dobijając targu z publicznymi inwestorami.

Przeczytaj też: Nvidia DLSS — wszystko, co musisz wiedzieć

Dwa źródła Reutersa zaznajomione z tematem wewnętrznych rozmów poinformowały, że Tencent jest w stanie zapłacić do 100 euro za akcję, czyli nawet 34 euro więcej niż w 2018 roku. Na ten moment zarówno Ubisoft, jak i Tencent odmówili komentarza w tej sprawie. Pierwsze rozmowy na temat zakupu większej liczby akcji Ubisoftu prawdopodobnie odbyły się już w maju, kiedy przedstawiciele Tencentu udali się do Francji na spotkanie z rodziną Guillemot.

Aby móc w pełni przejąć Ubisoft, Tencent musiałby wejść w posiadanie przynajmniej 51% akcji francuskiej korporacji. Jest to wykonalne, choć na pewno niełatwe — tym bardziej że około 80% akcji firmy znajduje się w portfolio publicznych inwestorów.

REKLAMA
Chcesz być na bieżąco? Obserwuj XGP.pl w Google News!

Niektóre odnośniki w niniejszej publikacji to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz rozwój portalu.

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

REKLAMA
Zobacz jak oszczędzić na abonamencie!