Todd Howard podsumowuje karierę w branży gier. Historia pracy dewelopera w Bethesdzie w 15 minut

todd howard

Todd Howard jest znanym producentem gier wideo oraz dyrektorem kreatywnym w Bethesda Game Studios. To twórca, którego kojarzymy z takimi pozycjami jak Starfield, Fallout czy The Elder Scrolls. Ostatnio w sieci pojawił się 15-minutowy materiał, podczas którego Todd Howard opowiada o swojej karierze.

Podsumowanie kariery Todda Howarda w 15 minut

Podsumowanie kariery Todda Howarda

Na YouTube’owym kanale WIRED pojawił się interesujący materiał z Toddem Howardem w roli głównej. Deweloper opowiada bowiem o swojej długiej karierze w branży gier. Swoją wypowiedź rozpoczyna od wydanej w 1995 roku gry Terminator: Future Shock, czyli pierwszej produkcji, przy której pracował w Bethesdzie.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Jak mówi twórca, wspomniany FPS był prawdziwie przełomowy, a w studiu pracowało wówczas około 10 osób. Deweloper musiał więc pełnić rolę kilku osób – specjalisty od efektów dźwiękowych, programisty czy projektanta poziomów.

Todd Howard opowiedział także o niepowodzeniu gry The Elder Scrolls Adventures: Redguard, które prawie zrujnowało całe studio. Mimo że szef Bethesdy wciąż uznaje ją za udaną produkcję, to fani marki oczekiwali kolejnego epickiego RPG-a w stylu TES: Arena czy Daggerfall, podczas gdy Redguard miała mniejszy rozmach, skupiając się głównie na aspektach przygodowych. Jak mówi deweloper, po tym wydarzeniu studio postanowiło pójść na całość.

W 2002 roku na rynku zadebiutował więc Morrowind, który sprzedał się świetnie. Studio postawiło na ręcznie zaprojektowane lokacje, co stanowiło odmianę od proceduralnie generowanego świata Daggerfalla. Dodatkowo produkcja ukazała się na Xboxach, ustępując w wynikach sprzedaży jedynie grze Halo.

Ponadto Todd Howard wspomina także o The Elder Scrolls IV: Oblivion, którego stworzenie okazało się sporym wyzwaniem. Ostatecznie po czterech latach grę ukończono, a dzięki technologii wykorzystanej przy produkcji Obliviona, prace nad trzecim Falloutem trwały już tylko dwa lata.

Zobacz też: Gry na PS Vita

Z materiału dowiadujemy się także, jak wyglądał rozwój samego studia. Przy Oblivionie pracowało ok. 60 osób, natomiast The Elder Scrolls V: Skyrim to już stuosobowy zespół. Na ten moment Bethesda liczy około 450 pracowników, a najbardziej ambitnym projektem jest Starfield – zespół odpowiedzialny nad tytuł liczył 250 osób.

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.