Kolejna gra twórców Palworld nie będzie AAA. Studio chce tworzyć „interesujące produkcje”

Palworld

Na początku roku nikt nie spodziewał się, że Palworld wyrośnie na jedną z gier, która uchodzi za jeden z największych hitów całego 2024 roku. Nawet jeśli teraz produkcja ta cieszy się mniejszą liczbą graczy, tak nadal mowa o wielkim sukcesie, który mógłby zachęcić deweloperów z Pocket Pair Inc. do stworzenia kolejnej pozycji, która — tym razem — byłaby z segmentu AAA. Tak się jednak nie stanie, a dyrektor generalny studia wyjaśnia, jakie będą dalsze plany firmy.

Twórcy Palworld nie chcą tworzyć gier AAA

Palworld
Palworld

Dyrektor generalny Pocket Pair Inc. — Takuro Mizobe — został zapytany o dochody studia związane z Palworld oraz wcześniejszymi grami studia. Dokładniej rzecz ujmując, podczas rozmowy z serwisem GameSpark (via VGC) został zapytany, czy na bazie sukcesu sprzedażowego „Pokemonów z giwerami” możemy spodziewać się, że kolejna produkcja będzie tytułem AAA.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Tutaj Mizobe jasno stwierdził, że kolejny tytuł studia nie będzie grą AAA, bo w studiu nie ma na to „infrastruktury i chęci”. Mimo że do tej pory proces tworzenia gier w Pocket Pair Inc. opierał się na efekcie „kuli śnieżnej” i jedna produkcja finansowała powstawanie kolejnej, tak tym razem nie będzie to miało miejsca.

Najpierw stworzyliśmy Overdungeon, co wyszło nieźle, a potem Craftopię, które również wypadło dobrze, więc wykorzystaliśmy zyski z tego do opracowania Palworld. Jednak choć nie mówimy o tym zbyt wiele, sprzedaż Palworld sięga dziesiątek miliardów jenów. Gdybyśmy mieli stworzyć grę na podstawie tę sprzedaż, tak jak to robiliśmy w przeszłości, byłaby to ogromna produkcja wykraczająca poza tytuł AAA.

Takuro Mizobe

Deweloper przyznał też, że jego studio nie ma systemu, który byłby w stanie skutecznie wspierać proces tworzenia tak zaawansowanych gier. Zamiast tego wolą tworzyć gry niezależne, które są po prostu interesujące.

Jako firma nie jesteśmy wystarczająco dojrzali, aby stworzyć taką grę, a raczej w ogóle nie mamy takiego systemu. Co więcej, gdy pytasz, czy są jakieś gry, które chcielibyśmy stworzyć przy tak ogromnym budżecie, odpowiedź brzmi: nie. Chcemy zająć się rzeczami, które traktujemy jako produkcje niezależne i chociaż dobrze jest mieć duży budżet, tak nie możemy wydać budżetu, który przekracza nasze możliwości.

Takuro Mizobe

Wychodzi więc na to, że mimo ogromnego sukcesu Palworld deweloperzy zachowują pokorę wobec swoich możliwości. Jest to całkiem rozsądne, zwłaszcza kiedy kolejna ich gra nie musi okazać się wielkim sukcesem, który wygeneruje jeszcze więcej pieniędzy. Na razie i tak ważne jest, aby uczynili z Palworld możliwie jak najlepszą pozycję, która nie tylko przyciągnie, ale i zatrzyma przy sobie ogrom odbiorców.

Źródło: VGC

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.