Ubisoft Ghostwriter w ogniu krytyki. Gracze martwią się, że narzędzie oparte o SI zabierze pracę scenarzystom

Ubisoft

Producenci gier niemal od samego początku branży starają się ułatwiać sobie pracę poprzez tworzenie różnorakich narzędzi mających ułatwiać ich pracę. Często wykorzystują do tego nowinki technologiczne, które w danej chwili są dostępne. Okazuje się, że tego rodzaju narzędzie przygotował Ubisoft, który pochwalił się swoim zupełnie nowym rozwiązaniem, jednak nie spotkało się ono ze zbyt przychylną opinią graczy.

Ubisoft Ghostwriter ma pomagać scenarzystom tworzyć dialogi i reakcje postaci niezależnych w grach

Ubisoft
Ubisoft

Ubisoft pochwalił się swoim zupełnie nowym narzędziem — Ubisoft Ghostwriter — opracowanym przez specjalny oddział badawczo-rozwojowy. Jest to instrument oparty o sztuczną inteligencję, którego zadaniem jest opracowywanie szkiców fraz i reakcji wydawanych przez NPC-ów w grach.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Dzięki temu francuska korporacja chce znacząco zwiększyć poczucie realizmu w grach, bo — jak słusznie zauważa — dobrze stworzone zachowania, reakcje i dialogi prowadzone przez tłum pozwalają na jeszcze większą immersję w ogrywanych produkcjach.

Ubisoft zaznacza jednocześnie, że jest to narzędzie, które ma jednie pomagać scenarzystom zdejmując z ich barków zajęcie jakim jest pisanie pobocznych linii dialogowych czy projektowanie reakcji. W założeniu pozwoli to pracownikom zaoszczędzić sporo czasu, jednak nadal będą mieli oni nad tym procesem „pewną kontrolę twórczą”.

Mimo tego w sieci pojawiło się całkiem sporo negatywnych komentarzy, które zarzucają Francuzom lenistwo i twierdzą, że w przyszłości pozwoli to zwolnić scenarzystów, którzy pracują nad tworzeniem gier. Niektórzy obawiają się, że takie zastosowanie narzędzia sprawi, że duża część zespołów odpowiedzialnych za kwestię fabularne zostanie wyrzucona na bruk, a gry będą debiutować w coraz gorszym stanie.

Przeczytaj też: Smartfon do 1000 zł — najlepsze modele

Według zapewnień pierwsze teksty wygenerowane Ubisoft Ghostwriter powinny być wkrótce dostępne. Jednocześnie narzędzie będzie stale rozwijane i dopracowywane, a w założeniach deweloperzy pracujący nad konkretnymi projektami będą mogli dostosować Ghostwriter’a do swoich indywidualnych potrzeb.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KLIKNIJ I SKORZYSTAJ Z OSTATNIEJ SZANSY NA ZAKUP XGPU DO 85% TANIEJ
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.