Przy okazji zapowiedzi Assassin’s Creed Shadows Ubisoft sprowadził sobie na głowę nie lada aferę związaną z autentycznością jednego z głównych bohaterów — Yasuke. Nawet wczoraj informowaliśmy, że zdaniem jednego z japońskich naukowców samurajskość tej postaci jest niepodważalna. Dziś doczekaliśmy oficjalnego stanowiska od Ubisoftu, który… przeprasza japońskich graczy.
Ubisoft odpowiada na krytykę Assassin’s Creed Shadows
Ubisoft postanowił odnieść w konkretny sposób do wszystkich zarzutów dotyczących umieszczenia postaci Yasuke w Assassin’s Creed Shadows. Firma w głównej mierze do graczy z Japonii, których część poczuła się realnie dotknięta faktem, że z całego wachlarza postaci historycznych Ubisoft zdecydował się wybrać akurat czarnoskórego samuraja, którego pozycja w społeczeństwie była wówczas bardzo mocno kwestionowana.
Do naszej szanownej japońskiej społeczności — wiadomość od zespołu deweloperskiego Assassin’s Creed Shadows
Przede wszystkim, chcemy wyrazić nasze serdeczne podziękowania za wsparcie dla serii Assassin’s Creed, która ma już swoją własną historię obejmującą prawie 20 lat. Przez ten czas eksplorowaliśmy różne scenerie, okresy i bohaterów, od Asasyna podczas Trzeciej Krucjaty po Wikinga w IX-wiecznej Anglii i wielu innych.
Dla wielu członków naszego zespołu stworzenie gry Assassin’s Creed osadzonej w feudalnej Japonii było marzeniem od bardzo dawna.
Od czasu zapowiedzi Assassin’s Creed Shadows otrzymaliśmy wiele pozytywnych reakcji, ale także krytykę, w tym od was, naszych graczy z Japonii. Podzielamy waszą pasję do historii i głęboko szanujemy waszą troskę o integralność historyczną i kulturową waszego bogatego dziedzictwa.
Ubisoft
Tekst zaczyna się bardzo sztampowo i traktować go można za typową dla tego rodzaju firm „korpogadkę”. Potem jednak francuski wydawca przechodzi bezpośrednio do rzeczy i odnosi się do kwestii historycznej autentyczności i faktu, że seria Assassin’s Creed nigdy nie słynęła z historycznej dokładności.
Włożyliśmy wiele wysiłku w zapewnienie angażującego i pełnego szacunku odwzorowania feudalnej Japonii. Mimo tego naszym zamiarem nigdy nie było przedstawienie żadnej z naszych gier Assassin’s Creed, w tym Assassin’s Creed Shadows, jako faktycznego odwzorowania historii lub postaci historycznych. Zamiast tego staramy się rozbudzić ciekawość i zachęcić graczy do odkrywania i poznawania historycznych scenerii, z których czerpiemy inspirację.
Ubisoft
Assassin’s Creed Shadows ma być przede wszystkim sprawiającą radość grą wideo, która opowiada wciągającą, historyczną fikcję osadzoną w feudalnej Japonii. Nasz zespół intensywnie współpracował z zewnętrznymi konsultantami, historykami, badaczami i wewnętrznymi zespołami Ubisoft Japan, aby wpłynąć na nasze kreatywne wybory.
Mimo tego Ubisoft postanowił przeprosić wszystkich japońskich graczy za wszelkie błędy, jakie pojawiły się na etapie tworzenia historii w Assassin’s Creed Shadows. Jednocześnie padła jasna deklaracja, że firma przyłoży się teraz do eliminacji analizy wszystkich niedociągnięć i historycznych wpadek.
Nadal jednak podkreślono, że mimo dążenia do autentyczności, tak wszystko w serii Assassin’s Creed jest tylko fikcją, która z rzeczywistości czerpie tylko inspirację. Jest to też powód, dla którego francuzi zdecydowali się umieścić Yasuke jako głównego bohatera swojej gry.
Pomimo tych nieustannych wysiłków zdajemy sobie sprawę, że niektóre szczegóły naszych materiałów promocyjnych wywołały zaniepokojenie wśród japońskiej społeczności. Za to szczerze przepraszamy. Wszystkie zaprezentowane do tej pory materiały są w fazie rozwoju, a gra będzie ewoluować aż do premiery. Na podstawie konstruktywnej krytyki, którą otrzymaliśmy, będziemy kontynuować nasze zaangażowanie, dopóki nie oddamy tej gry w wasze ręce — i nie tylko.
Przedstawienie Yasuke w naszej grze jest tego pewnym odbiciem. Jego wyjątkowe i pełne tajemnic życie sprawiło, że był idealnym kandydatem do przedstawienia historii Assassin’s Creed w feudalnej Japonii.
Ubisoft
Podczas gdy Yasuke jest przedstawiany jako samuraj w Assassin’s Creed Shadows, przyznajemy, że jest to kwestia debaty i dyskusji. Starannie wpletliśmy to w naszą narrację, a wraz z naszą drugą główną bohaterką, japońską shinobi Naoe, która jest równie ważna w grze, nasi bohaterowie zapewnią graczom różne style rozgrywki.
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Mirage w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Mirage w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Mirage w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Mirage w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Czy takie oświadczenie przekona graczy? Bardzo wątpliwe, zwłaszcza że debata na temat Yasuke toczy się aktualnie niezależnie od Ubisoftu. Faktem jest też to, że stało się to przedmiotem światopoglądowych wojen między przeciwnikami i zwolennikami tej postaci. Grunt, że Ubisoft zdecydował się jakkolwiek wyjaśnić swoje motywacje.
Źródło: Twitter: Assassin's Credd
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.