Problemy techniczne Silent Hill 2 Remake to wina Unreal Engine 5. Analiza techniczna nie pozostawia złudzeń

Silent Hill 2 Remake

Silent Hill 2 Remake został przez zdecydowaną większość graczy i większość recenzentów przyjęty wyjątkowo dobrze i chwalony jest nie tylko za wierność materiałowi źródłowemu, ale także za spore unowocześnienie tego doświadczenia. Niestety, tytuł ten ma swoje wady, a jednym z nich jest wydajność, która na PC może pozostawiać naprawdę wiele do życzenia. Analiza przeprowadzona przez redakcję Digital Foundry wskazuje, że winnym problemów z płynnością może być silnik Unreal Engine 5.

Mikrozacięcia zmora Silent Hill 2 Remake

Analiza techniczna Silent Hill 2 Remake

Ekipa z Digital Foundry postanowiła wziąć na tapet Silent Hill 2 Remake i przeanalizować ten tytuł od strony technicznej. Nie będzie wielkim zaskoczeniem stwierdzenie, że wersja na PC prezentuje się znacznie lepiej od tej na PS5 pod niemalże każdym względem. Poczciwe „blaszaki” wypadają lepiej pod kątem cieniowania czy oświetlenia, zostawiając sprzęty Sony daleko w tyle.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Nie jest jednak tak, że wydanie na PC jest wolne od wad. Największym mankamentem jest na pewno kwestia mikrozacięć, które niestety, ale powiązane są z silnikiem Unreal Engine 5. Tym samym Silent Hill 2 Remake dołącza do niechlubnego grona produkcji, które cierpią z powodu mankamentów samego technologi dostarczanej przez Epic Games.

Co gorsza, problem ten też dotyczy wersji na PS5, gdzie nawet w trybie ustawionym na 30 FPS gra co jakiś czas mierzy się z mniejszymi lub większym zacięciami. Zdaniem autora materiału jest to bardzo mocno odczuwalne i faktycznie jest w stanie negatywnie wpływać na ogólny odbiór całej produkcji.

Wychodzi na to, że przed deweloperami z Bloober Team jeszcze sporo pracy i wiele, choć kwestia wyeliminowania tych zacięć może okazać się na razie niemożliwa. Trzeba więc czekać i liczyć, że prędzej lub później krakowskie studio (lub jakakolwiek inna firma tworząca gry) znajdzie rozwiązanie na ten irytujący problem.

Źródło: YouTube: Digital Foundry

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KAPITALNA OKAZJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.