Team Fortress 2 to prawdziwa legenda gatunku gier FPS, która od lat cieszy się popularnością i zdecydowanie nie zamierza iść na przysłowiową „emeryturę”. Problemem tej produkcji jest jednak fakt, że od kilku ładnych lat Valve nic wielkiego ze swoim dziełem nie robi. Teraz jednak firma Gabena zrobiła coś, na co wielu czekało, ale mało kto się tego spodziewał.
Zestaw narzędzi SDK do Team Fortress 2 udostępniony graczom
Na oficjalnym koncie Team Fortress 2 pojawił się wczoraj arcyważny wpis, który potwierdza wydanie przez Valve zestawu SDK oraz kodu źródłowego, a więc kompletu narzędzi do modowania i przerabiania gry. Dzięki temu społeczność jest w stanie tworzyć w niemal nieskrępowany sposób własne projekty i modyfikacje oparte oczywiście o formułę znanego shootera od Valve.
Twórcy modów mogą mieć powody do radości: Team Fortress 2 SDK już jest! Zaktualizowaliśmy Source SDK o cały kod gry klienta i serwera TF2. Zmień, rozszerz lub przepisz TF2 i opublikuj je jako mody na Steam.
Zespół Team Fortress 2
W przeciwieństwie do zwykłego warsztatu Steam, narzędzia SDK dają opcję zmiany, rozszerzenia i przepisywania kodu TF2. Dzięki temu gracze zyskują ogrom nowych możliwości, których raczej nie mieliby w normalnych warunkach lub za pośrednictwem specjalnych zestawów modderskich.
Jednocześnie Valve zastrzega bardzo konkretnie, że wszystkie mody i ich zawartość muszą być bezpłatne, a ich autorzy nie mogą brać z tego tytułu ani grosza. Warto jednak zaznaczyć, że projekty, które powstałyby na bazie TF2, mogą być dystrybuowane na Steam i będą się tam pojawiać właśnie w charakterze gier dostępnych z poziomu sklepu.
Co bardzo ciekawe, Valve zapowiedziało jednocześnie aktualizacje wszystkich sieciowych gier, które bazują na silniku Source. Mowa dokładnie o Counter-Strike Source czy Half-Life 2. Sam Team Fortress 2 takiej aktualizacji się doczekał i gracze już teraz mogą sprawdzić wiele poprawek, które przygotowało dla nich Valve.
Ostatecznie jednak wydanie narzędzi SDK jest pewnego rodzaju znakiem dla społeczności, że Valve chce oddać swoje dzieło w ich ręce i na nich scedowało odpowiedzialność za dalsze losy gry. Jak to wszystko się potoczy? Czas pokaże, ale społeczność modderów jest wręcz wniebowzięta.
Źródło: teamfortress.com
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.