Ostatnie zaprezentowane nam demo Wiedźmina 4 wyglądało naprawdę imponująco. Gracze zastanawiają się więc, jak finalny produkt poradzi sobie pod względem wydajności na konsolach obecnej generacji – zwłaszcza w przypadku Xboxa Series S. Z kolei sam CD Projekt zapewnił już, że w tej kwestii celuje w 60 klatek na sekundę, choć słabsza konsola Microsoftu może tu być sporym problemem.
Liczba FPS na Xboxie Series S wyzwaniem dla Wiedźmina 4
Ostatnio wiceprezes CD Projektu RED ds. technologii – Charles Tremblay – był gościem podcastu Digital Foundry. Jednym z najciekawszych wątków poruszonych w rozmowie była kwestia liczby klatek na sekundę w grze na konsolach obecnej generacji.
Już wcześniejsze demo technologiczne nowego „Wieśka” działało bowiem w 60 FPS na PS5. Naturalnie więc możemy założyć, że będzie to target, w który celują nasi rodzimi deweloperzy.
Jak jednak podkreślił Tremblay, wyzwanie w tym przypadku stanowi Xbox Series S. Jego zdaniem osiągnięcie 60 klatek na sekundę na słabszej konsoli Microsoftu będzie niesamowicie trudnym zadaniem.
To (wydanie na Xboxa Series S) jest czymś, co jest następne na naszym radarze, 60 FPS będzie niezwykle wymagające na Series S.
Charles Tremblay
To już ostatni moment, aby kupić subskrypcję Xbox Game Pass Ultimate nawet 80% taniej! Nie ma czasu do stracenia, dlatego jeżeli chcesz skorzystać z OKAZJI ROKU, zanim wygaśnie (Microsoft wkrótce ukróci te sposoby), wybierz jeden z naszych poradników (poniżej) i postępuj zgodnie z przedstawionymi tam instrukcjami.
- Xbox Game Pass Ultimate nawet 80% TANIEJ w wielkiej promocji (szczególnie polecamy – oferta ograniczona czasowo ⚠️❤️)
- 600 dni (20 miesięcy) Xbox Game Pass Ultimate za 300 zł (szczególnie polecamy – 1180 zł rabatu ❤️)
Co tu dużo mówić – radzimy się spieszyć. Okazja może się skończyć w każdej chwili.
Nie ma co ukrywać – tańszy wariant obecnej generacji Microsoftu potrafi przyprawić twórców o ból głowy. Nie powinniśmy się dziwić, że ambitny Wiedźmin 4 też może mieć podobne problemy.
Niemniej wszelkie trudności z Xboxem Series S koniec końców udaje się przezwyciężyć większości z wydawanych gier. W przypadku większych turbulencji z pomocą najprawdopodobniej pospieszyłby sam Microsoft, który z pewnością nie chciałby, aby tak ogromny tytuł ominął jego konsole lub trafił na nie później.
Źródło: Digital Foundry (YouTube), Pure Xbox
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.