Wiedźmin 4 z dotacją od UE! CD Projekt RED chce mieć wkład na rozwój tworzenia gier

Wiedźmin 4

Wiedźmin 4 od momentu zapowiedzi podczas The Game Awards 2024 odmieniany jest przez wszystkie przypadki. Niemal co tydzień dowiadujemy się o tej produkcji czegoś nowego, co znacząco może zachęcać do faktycznego czekania na ten tytuł. Okazuje się, że CD Projekt RED na potrzeby tworzenia tej gry otrzymał nawet dotację i to całkiem sporą.

CD Projekt RED z dotacją na rozwój Wiedźmina 4 i nie tylko

Wpis CD Projekt RED na temat dotacji od UE
Wpis CD Projekt RED na temat dotacji od UE

Według informacji, które przekazał sam CD Projekt RED na swoim profilu w serwisie Linkedin, studio otrzymało grant Unii Europejskiej na projekt „Cinematic Experience – innowacyjny zestaw narzędzi automatyzujących proces tworzenia nieliniowych misji, scen i animacji do otwartych światów w grach AAA”. Dotacja, jaką w rozwój tej technologii wnosi UE to ponad 14,75 mln złotych, a więc naprawdę całkiem sporo. Całość kosztów, jakie musi ponieść studio to — wedle szacunków przedstawionych w dokumentach — 39,9 mln złotych.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Cały ten projekt brzmi nieco zagmatwanie i skomplikowanie. O co więc dokładnie chodzi? Rodzime studio planuje unowocześnić i przyśpieszyć produkcję gier AAA. Dodatkowo ma być to też pewnego rodzaju umożliwienie tworzenie kilku dużych tytułów w jednym czasie.

Udoskonalenie procesu tworzenia gier pozwoli na iteracyjny, systematyczny i intuicyjny proces tworzenia wciągających przygód i scen, co umożliwi kreowanie bardziej realistycznych i atrakcyjnych obrazów. Na solidnych fundamentach technologicznych CDPR rozwinie kompetencje w kierunku tworzenia więcej niż jednej gry AAA (Triple-A, czyli wysokobudżetowej) jednocześnie. Wyzwanie stanowi tutaj warstwa technologiczna, dlatego celem CDPR jest stworzenie systemu/narzędzia, które napędzi i zrewolucjonizuje proces tworzenia gier. Narzędzie wspierające obejmuje m.in. system do tworzenia narracji, w tym zadań.

CD Projekt RED

W ramach tego ma powstać kilka komponentów, które zakładają szablon animacji dla aktorów Motion Capture, narzędzie do poglądu i edycji treści oraz kilka innych narzędzi, które mają w znaczący sposób wpłynąć na tworzenie przyszłych gier.

Brzmi to wszystko bardzo, ale to bardzo ciekawie i jeśli polskie studio da radę, to dostarczy nam gry, które faktycznie będą stać na wysokim poziomie i to z użyciem konkretnych narzędzi. Być może będzie to też pewnego rodzaju pomoc dla innych deweloperów, którzy tworzą swoje gry na Unreal Engine 5? Czas pokaże, ale warto być dobrej myśli.

Źródło: linkedin.com

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Mega promocja na 2025 ruszyła!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.