Czy wydajność Kingdom Come Deliverance 2 na konsolach daje radę? Analiza techniczna czeskiego hitu

KIngdom-Come-Deliverance PlayStation Xbox

Debiutujące Kingdom Come Deliverance 2 w pewnym sensie postrzegane jest przez pryzmat poprzedniej odsłony, która na premierę — delikatnie mówiąc — nie była najlepiej zoptymalizowana. Co prawda deweloperzy zapewniali, że pod tym względem wyciągnęli pewne wnioski, ale wiele osób nadal może nie do końca w to ufać i woleli poczekać na konkretne analizy. Okazuje się, że nie ma większych powodów do obaw, bo gra faktycznie daje radę.

Analiza techniczna Kingdom Come Deliverance 2

Przygotowana przez kanał ElAnalistaDeBits analiza techniczna pokazuje, że Kingdom Come Deliverance 2 znacznie lepiej radzi sobie od pierwszej odsłony i widać to zwłaszcza po wersjach konsolowych. Mowa przede wszystkim o lepszej wydajności, która pozwala na komfortową rozgrywkę, które przeważnie przekracza 60 FPS.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Oczywiście trzeba być świadomym spadków poniżej tej wartości, ale nadal są to liczby, które pozwalają na komfortową rozgrywkę bez większych problemów. W przypadku trybu jakości mowa o stabilnych 30 FPS-ach, które spadają poniżej tych wartości jeszcze rzadziej, a praktycznie w ogóle.

Zadowalać może też ogólna jakoś grafiki na konsolach, która jest nieco gorsza od wersji na PC, a jednak nadal cieszy oko. Pewnym mankamentem jest tutaj brak pewnej ostrości, która widoczna jest przy nieco bardziej oddalonych obiektach.

A jak radzi sobie wersja na PC? W naszej recenzji Kingdom Come Deliverance 2 opisaliśmy to w sposób następujący:

Jakie więc udało mi się osiągnąć wyniki? Całkiem przyzwoite, bo w rozdzielczości 1440p przy ustawieniach „Bardzo Wysokich” i natywnym anty-aliasingu gra utrzymywała 55-60 klatek, choć wiele zależało od scenerii oraz konkretnych warunków. Przeważnie jednak mogłem liczyć na 60 ramek na sekundę, zatem każda z nich trwała około 16,6 ms. Korzystałem też z opcji DLSS nastawionej na tryb „Jakość” i owe stabilne 60 FPS było standardem, a klatkaż nie raz dochodził nawet do 90 FPS. Tutaj jednak było to okupione kompromisami i dość mocno widocznymi artefaktami na włosach, zagęszczonej roślinności czy mocno prześwietlonych miejscach. Te oczywiście są efektem ubocznym renderowania klatek w rozdzielczości mniejszej niż natywna.

Fragment naszej recenzji Kingdom Come Deliverance 2

Oczywiście w przypadku analizy ElAnalistaDeBits należy pamiętać, że dotyczy ona początkowego etapu gry i im dalej w las, tym może być gorzej. Z tego też powodu warto mieć do tych analiz pewien dystans.

Kingdom Come Deliverance 2 debiutuje dzisiaj na PC, PS5, oraz Xbox Series X|S. Czekacie na tę premierę? Macie już tytuł gotowy do uruchomienia? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: YT: ElAnalistaDeBits

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OSTATNIA SZANSA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.