Gdy w maju Microsoft ogłosił planowane zamknięcie Tango Gameworks, wiele osób sądziło, iż to koniec zespołu odpowiedzialnego m.in. za Hi-Fi Rush. Niespodziewanie studiem zainteresował się południowokoreański wydawca, zatrudniając przy okazji połowę dotychczasowej kadry. Changhan Kim (dyrektor generalny Krafton) ujawnił, że do przejęcia Tango nie skłoniły go względy finansowe.
Krafton chce umożliwić tworzenie kreatywnych gier autorom Hi-Fi Rush
CEO Krafton w rozmowie z portalem Game Developer stwierdził otwarcie, że nie sądzi, by kontynuacja Hi-Fi Rush przyniosła wielkie pieniądze, jednakże kwestie finansowe mają odejść na dalszy plan. Koreańczycy przede wszystkim będą kłaść nacisk na kreatywność oraz realizowanie ambitnych pomysłów.
Tango Gameworks to zespół kreatywny. Oni chcą spróbować czegoś nowego, a my chcemy więcej nowości. Tworzenie gier wideo to biznes, w którym odnosisz sukces lub porażkę, co wiąże się z podejmowaniem ryzyka. Większa liczba projektów to sposób na ograniczenie ryzyka, ponieważ jeden z nich może się udać.
Changhan Kim (dyrektor generalny Krafton)
Co więcej, o ile zyski ze sprzedaży danego tytułu pokryją koszt produkcji, to deweloperzy mają nie martwić się o swoją przyszłość. Sama skłonność do eksperymentowania to w oczach kierownictwa Krafton duży atut, ponieważ nieszablonowe projekty czasami przeradzają się w bestsellery.
Stworzenie wielkiego hitu nie powinno być twoim celem. Gdy przyjmiemy ten sposób myślenia, to Hi-Fi Rush w zasadzie odniosło finansową porażkę, ale Tango Gameworks to studio, które powinno być zachęcane do tworzenia czegoś nowego i dalszego podążania obraną ścieżką. Chcemy mieć więcej takich zespołów pod swoimi skrzydłami.
Changhan Kim (dyrektor generalny Krafton)
- Sprawdź aktualne ceny Hi-Fi Rush w G2A NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Hi-Fi Rush w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Hi-Fi Rush w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Hi-Fi Rush w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Kim przy okazji potwierdził, że umowa z Microsoftem obejmuje wyłącznie prawa do marki Hi-Fi Rush, zatem gracze nie powinni oczekiwać kolejnych odsłon The Evil Within i Ghostwire Tokyo od Tango Gameworks.
Źródło: VGC
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.