Xbox doczeka się wsparcia AI! Microsoft chce zrewolucjonizować gaming

Xbox

Microsoft jako jeden z czołowych graczy w dziedzinie rozwoju AI stara się znajdować dla tej technologii wiele zastosowań, łącząc ją także z innymi segmentami swojej działalności. Nie dziwi więc, że korporacja szuka sposobów na podobne działania w segmencie gamingu. Najnowszy pokaz giganta z Redmond ujawnia, jaki potencjał drzemie w wykorzystaniu właśnie sztucznej inteligencji w grach.

Gry na Xbox i PC ze wsparciem AI to przyszłość branży?

Copilot
Copilot

Microsoft w ramach specjalnego pokazu przedstawił, jakie zastosowania może mieć narzędzie Copilot, jeśli zostanie odpowiednio połączone z grami na Xbox oraz PC. Okazuje się bowiem, że możliwe będzie wykorzystanie analizy przeprowadzonej przez AI dla lepszego zarządzania zasobami dostępnymi w grach.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Mówiąc nieco prościej — dzięki pomocy Copilota gracze będą mogli otrzymywać porady dotyczące dostępnych zasobów i przedmiotów, a także informacje na temat możliwości, jakie z tego wynikają. Na potrzeby prezentacji firma posłużyła się przykładem jednej z popularniejszych gier, czyli Minecrafta.

Na zamieszczonym wideo widać i słychać, jak prowadzący zapytał AI, jak zbudować miecz. Po otwarciu ekwipunku AI dość trafnie wywnioskowało, że brakuje kilku materiałów, które wymagane są do stworzenia tego konkretnego przedmiotu. Konieczne więc w tej sytuacji będzie zebranie kamienia lub drewna, aby dokończyć cały proces.

Oczywiście przykład ten jest bardzo trywialny i niespecjalnie wymagający dla AI, jednak stawowi to idealny przykład, jak w zamierzeniu powinno to funkcjonować. To zaś może zwiastować koniec pisania poradników do gier, jakie znamy, co samo w sobie można obierać już bardzo dwojako.

Z drugiej strony nie można się oprzeć wrażeniu, że niekiedy taka pomoc może całkowicie zabić frajdę z przechodzenia i odkrywania gier. W końcu takie porady mogą całkowicie zabić doświadczenie eksploracji i szukania ukrytych przedmiotów, które zostały ukryte przez deweloperów.

Na razie jednak wszystko to znajduje się raczej w powijakach i minie sporo czasu, zanim doczekamy się wprowadzenia tego na szeroką skalę do wszystkich gier. Pierwszymi pozycjami, które będą to obsługiwać, ma być właśnie Minecraft oraz Sea of Thieves, które doczekają się takiego pełnego wsparcia jeszcze w drugiej połowie 2024 roku. Jakie tytuły będą następne i kiedy to nastąpi? O tym przekonamy się zapewne niedługo.

Źródło: Windows Central , Twitter/X: Tom Warren

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.