Zamówienia na limitowaną edycję PS5 Pro anulowane! Sklep wyjaśnia, a gracze są rozczarowani

PS5 Pro anulowane

Stosunkowo niedawno Sony ogłosiło, że z okazji 30-lecia obecności marki PlayStation na rynku wypuści specjalne, limitowane modele konsol PS5 Pro. Dość szybko okazało się, że zainteresowanie takim sprzętem i akcesoriami jest ogromne, choć w głównej mierze jest to wina skalperów, którzy zwietrzyli okazję na relatywnie łatwy zarobek. Okazuje się, że jeden z brytyjskich sklepów musiał anulować część zamówień na te zestawy ze względu na „ogromny popyt”.

Brytyjski sklep anulował niektóre zamówienia na PS5 Pro

Na Twitterze/X zaczęły się pojawiać wpisy ludzi, którzy informują, że brytyjska sieć sklepów Argos rozsyła maile, potwierdzające fakt anulowania zamówień przedpremierowych na konsole PS5 Pro w limitowanej edycji z okazji 30-lecia. Co bardzo ważne, mowa tutaj o przypadkach, gdy gracze otrzymali wcześniej potwierdzenie dokonania zakupu, co wzbudza wśród graczy jeszcze większą konsternację.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Z przykrością informujemy, że nie możemy zrealizować Twojego zamówienia w przedsprzedaży na 30-lecie PS5. Automatycznie dokonamy zwrotu środków na Twoją pierwotną metodę płatności. Proszę przyjąć nasze szczere przeprosiny za spowodowane tym niedogodności.

Sieć sklepów Argos

Skala tego procederu nie jest znana, ale jeden z klientów dotarł do informacji, które sugerują, że problem jest dość duży i wymagał „masowego anulowania zamówień”. Nie brzmi to szczególnie dobrze dla graczy, bo najwidoczniej sieć sklepów bardzo poważnie nie doceniła zainteresowania, jakim może cieszyć się limitowane wydanie konsoli od Sony.

Limitowana edycja konsol PS5 Pro

Redakcja VGC wystosowała do firmy zapytanie w tej sprawie, a rzecznik odpowiedział im na to w następujący sposób:

Zaobserwowaliśmy ogromny popyt na konsolę PlayStation 5 z okazji 30-lecia edycji limitowanej i niestety musieliśmy anulować niektóre zamówienia, ponieważ zostały one nieprawidłowo przetworzone. Skontaktowaliśmy się z klientami, których to dotyczyło, aby powiedzieć im, jak bardzo nam przykro z powodu rozczarowania, jakie spowodowało, i potwierdzić, że otrzymają pełny zwrot pieniędzy.

Komunikat sieci sklepów Argos

Tak „ogromnego popytu” można się było raczej spodziewać i po prostu lepiej się na to przygotować. Pewnym pocieszeniem jest tutaj fakt, że firma będzie realizować zwroty wydanych środków. Biorąc jednak pod uwagę fakt, iż mowa o dość dużej skali problemu, to może to trochę potrwać.

Sytuacja jest więc dla wielu graczy bardzo, ale to bardzo nieciekawa, choć rodzimi gracze nie muszą się specjalnie obawiać, bo dotyczy to rynku brytyjskiego. Pozostaje mieć nadzieję, że wpadek takich jak ta będzie coraz mniej, a nasz kraj będą one omijać całkowicie.

Źródło: VGC

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.