Przez ponad cztery dekady swojej działalności Electronic Arts zapracowało sobie wśród graczy na opinie korporacji często nastawionej wyłącznie na zysk. Okazuje się jednak, że mimo tej dość wątpliwej renomy kalifornijski wydawca cieszy się wśród użytkowników konsol ogromną popularnością, deklasując przy tym swoją konkurencję.
Przez ostatnie pół roku EA konsekwentnie dominowało na konsolowym rynku wydawniczym
Według badania przeprowadzonego przez Ampere Analysis w okresie od września 2022 roku do stycznia 2023 roku Electronic Arts było najpopularniejszym wydawcą gier na konsolę Xbox oraz PlayStation. Przez cały badany czas „Elektronicy” utrzymywali udział na tym rynku na poziomie około 16%.
Firma deklasowała przy tym konkurencję i nawet Activision Blizzard przy okazji udanej premiery Call of Duty Modern Warfare 2 nie było w stanie objąć pozycji lidera.
Dyrektor ds. badań w Ampere Analysis — Piers Harding-Rolls — stwierdził, że jest to efekt konsekwentnego działania EA, które stale dostarcza konsolowym graczom obszerny katalog treści. To właśnie sprawia, że korporacja stała się przodującym wydawcą na sprzętach Xbox oraz PlayStation.
Przeczytaj też: Gry podobne do Minecraft
- Sprawdź aktualne ceny FIFA 23 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny FIFA 23 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny FIFA 23 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Oczywiście tymi treściami najczęściej bywają gry sportowe takie jak FIFA, czy NHL, które co roku przyciągają przed ekrany telewizorów miliony osób. Nie sposób nie wspomnieć o najpopularniejszej grze-usłudze od EA, czyli Apex Legends, która także ma swoją oddaną bazę graczy. Wartością dodaną zdają się również gry dla jednego gracza takie jak Dead Space, które cieszyło się podczas premiery niemałym zainteresowaniem.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.