The Elder Scrolls V: Skyrim na Unreal Engine 5 wygląda fenomenalnie! Fan odtworzył jedną z lokacji

The Elder Scrolls V Skyrim Unreal Engine 5

Od premiery The Elder Scrolls V: Skyrim minęło już 12 lat. Mimo że Bethesda regularnie odświeżała swój tytuł poprzez aktualizacje wprowadzające wyższej jakości tekstury oraz zmiany w oświetleniu, to pozostałe elementy oprawy graficznej nadgryzł ząb czasu. Jeden z fanów postanowił wykorzystać możliwości silnika Unreal Engine 5 i odtworzył w nim jedno z głównych miast The Elder Scrolls V: Skyrim. Efekty potrafią zaprzeć dech w piersiach.

Tak mógłby wyglądać remake The Elder Scrolls V: Skyrim na Unreal Engine 5. Jedno z miast zostało przeniesione na nowoczesny silnik

Miasto Solitude z The Elder Scrolls V: Skyrim odtworzone na silniku Unreal Engine 5

Zaprezentowane na materiale wideo miasto Solitude zachwyca jakością oprawy graficznej. Uwagę zwraca przede wszystkim wysoka jakość budynków, ulic oraz roślinności. Autor nagrania podkreśla, że wykorzystane przez niego tekstury są szesnaście razy bardziej szczegółowe w porównaniu do oryginalnej wersji The Elder Scrolls V: Skyrim.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Warto podkreślić, że Leo Torres zadbał o spójność ze światem gry oraz wyższy poziom realizmu. Dzięki poprawionym proporcjom obiektów można odnieść wrażenie, że przedstawione miasto mogło naprawdę istnieć w średniowiecznej Europie.

Wysokiej jakości oprawa graficzna nie jest zasługą wyłącznie samego silnika Unreal Engine 5. Niebagatelną rolę odgrywają dwa systemy: Nanite (odpowiedzialny za modele i roślinność), a także Lumen, dzięki któremu udało się uzyskać lepsze oświetlenie oraz odbicia. Projekt został zrealizowany z wykorzystaniem karty graficznej NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti.

Przeczytaj także: Najlepsze laptopy gamingowe do 8000 zł

Nie da się ukryć, iż podobne materiały pobudzają wyobraźnię niejednego fana serii The Elder Scrolls. Choć na następną pełnoprawną odsłonę najprawdopodobniej przyjdzie nam poczekać kilka lat, to już teraz możemy zobaczyć, jak wysoki poziom oprawy graficznej są w stanie osiągnąć twórcy wysokobudżetowych tytułów.

O autorze
Kacper Szymanik
Redaktor działów Newsy & Promocje

Z grami wideo zaznajomiony od dziecka. Pierwsze kroki stawiał w Heroes of Might and Magic III, Twierdzy Krzyżowiec oraz Gothic. W głównej mierze gracz pecetowy, który mógłby co tydzień zmieniać podzespoły w swoim komputerze. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.