Szybka podróż w Spider-Man 2 zbyt szybka? Insomniac Games musi tłumaczyć, że w grze nie ma ekranów ładowania

Spider-Man 2

Debiutujący jutro Spider-Man 2 stał się niezwykle interesującym przypadkiem wykorzystania potencjału drzemiącego w konsolach PlayStation 5. Jednym z największych atutów jest bezsprzecznie szybka podróż, która odbywa się w zasadzie bez żadnego ekranu wczytywania. Część graczy zaczęła w tym wszystkim wietrzyć pewien podstęp, a do sprawy odnieśli się sami deweloperzy Insomniac Games.

Deweloper Insomniac Games musi tłumaczyć jedną z funkcji szybkiej podróży, którą cechuje się Spider-Man 2

Dla wielu osób szokującym jest fakt, że Spider-Man 2 oferuje dosłownie błyskawiczną szybką podróż w dowolny zakątek Nowego Jorku. Niektórzy jednak zaczęli dopatrywać się tutaj pewnego podstępu, bo jeśli rzeczywiście chcemy przenieść się w zupełnie inne miejsce mapy, to konieczne jest dłuższe przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za tę akcję.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Część obserwatorów zaczęła twierdzić, że to właśnie tutaj Insomniac Games ukryło ekran ładowania. Jeden z użytkowników forum ResetEra postanowił podpytać deweloperów o możliwość wyłączenia tej funkcji w ramach jednej z kolejnych aktualizacji.

W odpowiedzi Mike Fitzgerald z Insomniac Games postanowił wyjaśnić całą sytuację, rozwiewając w pewnym stopniu wszelkie wątpliwości.

To komunikat o przytrzymaniu w celu potwierdzenia decyzji, a nie ukryte ładowanie. Jeśli ktoś chce to sprawdzić, to może zwrócić uwagę na to, jak późno można anulować przytrzymanie w trakcie gry. Miesiąc temu [wśród deweloperów] poruszyłem kwestię tego, czy nie powinniśmy przypadkiem usunąć opcji »przytrzymaj, aby potwierdzić«, głównie ze względu na chęć wyeliminowania zarzutów takich, jak tutaj. Słusznie zwrócono mi uwagę, że okno potwierdzenia jest ważne dla wygody gracza, co w ostatecznym rozrachunku jest ważniejsze niż internetowe punkty uznania (nawet jeśli uwielbiamy te internetowe punkty uznania).

Mike Fitzgerald

Wychodzi więc na to, że Insomniac Games ponad uznanie graczy wolało postawić bardziej na komfort graczy niż ich uznanie. Z jednej strony jest to w pełni zrozumiałe, z drugiej danie graczom możliwości wyboru mogłoby od razu rozwiązać problem tego rodzaju zarzutów, które co jakiś czas pojawiają się w przestrzeni publicznej.

Przeczytaj też: Laptop gamingowy do 8000 zł

Nie da się ukryć, że akurat szybka podróż jest jedną z najciekawszych opcji, które Insomniac Games zaprojektowało, tworząc Spider-Mana 2. Czy gracze podzielą ogromny entuzjazm deweloperów, czy recenzentów, którzy niezwykle dobrze opisują tę produkcję? Tego dowiemy się już niebawem!

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.