Adrian Chmielarz o Silent Hill Ascension. „Nigdy nie widziałem tak upokorzonej i zdegradowanej franczyzy”

Silent Hill Ascension

Wczoraj zadebiutowało Silent Hill Ascension. To pierwszy powrót do czegoś jakkolwiek związanego z grami z tej serii od 2012 roku. Niestety okazało się, że powrót wręcz katastrofalny, o czym wypowiedział się także Adrian Chmielarz.

Adrian Chmielarz komentuje Silent Hill Ascension

Fani Silent Hill nie mają łatwego życia. Zwłaszcza w dobie, gdy Alan Wake 2 okazuje się hitem, Dead Space powstaje z martwych, a sukcesy każdej kolejnej części Resident Evil nie dziwią w zasadzie nikogo.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Tymczasem niegdyś definiująca gatunek seria przechodzi kryzys i nie doczekała się żadnej kontynuacji od 2012 roku. Od uważanej przez większość fanów za udaną odsłonę dzieli nas jeszcze więcej lat, bo tą jest Shattered Memories z końcówki 2009 roku.

Tak czy inaczej, Konami ogłosiło w zeszłym roku plan ożywienia Silent Hill. Jej pierwszym epizodem jest interaktywny materiał z podtytułem Ascension, który – mówiąc eufemistycznie – niespecjalnie przypadł graczom do gustu.

O całej sprawie wypowiedział się już Adrian Chmielarz – polski deweloper, który jest znany z tego, że zazwyczaj nie gryzie się w język. Twórca Zaginięcia Ethana Cartera czy ostatnio Witchfire w dosadny sposób stwierdził, że jeszcze nigdy nie widział „tak upokorzonej i zdegradowanej franczyzy”.

Z drugiej strony ciężko uznać, że powyższa opinia jest jakkolwiek kontrowersyjna. Zdecydowaną większość jest skłonna zgodzić się z faktem, że ostatnia dekada to dla Silent Hill okres prawdziwej posuchy, którą ciężko porównać z czymkolwiek innym.

Nawiązując dalej do Silent Hill Ascension, Chmielarz podał też przykłady pomysłów, które napływają do twórcy gier z różnych źródeł. I tak w czasie swojej kariery zdążył już usłyszeć o dosyć absurdalnych z punktu widzenia standardowego gracza sugestiach, takich jak przeistoczenie Bulletstorma 2 w pozycję free-to-play czy Witchfire w grę usługę.

Zobacz też: Gry podobne do Uncharted

A jeśli chodzi o samo „Ciche Wzgórze”, fanom pozostaje liczyć, że pozostałe zapowiedziane produkcje – remake drugiej odsłony, Silent Hill f oraz Silent Hill Townfall – okażą się dużo lepszymi dziełami. Przypomnijmy, że za pierwszą z nich odpowiada polski zespół Bloober Team, odpowiedzialny w przeszłości za The Medium czy Layers of Fear.

O autorze
Adrian Witczak
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Fan gier strategicznych, akcji i RPG. Swoje pierwsze kroki z grami stawiał przy PS2 i PC, obecnie preferuje bardziej platformy "Zielonych".

Liczba wpisów: 2857 (w redakcji od 17.11.2022)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.