Twórca indie odpowiada na krytykę wzrostu cen: „Jeśli się nie zgadzasz, idź piracić grę”

iron lungs

David Szymanski to autor wysoko ocenianych gier indie. Niezależny deweloper stworzył między innymi strzelankę Dusk czy horror Iron Lung. Okazuje się jednak, że po podniesieniu ceny jednego ze swoich dzieł o dwa dolary, musiał zmierzyć się z krytyką ze strony graczy. W związku z tą sytuacją, w sieci pojawił się emocjonalny wpis twórcy.

David Szymanski odpowiada na krytykę ze strony graczy: „Gdybym nie chciał zarabiać na grach, to byłyby darmowe”

Wspomniany wyżej horror Iron Lung to wysoko oceniana gra indie autorstwa Davida Szymanskiego. Aż 93% opinii na platformie Steam jest pozytywnych, a recenzji pojawiło się już ponad 6500. Niezależny twórca postanowił jednak podnieść nieco cenę – teraz za tytuł zapłacimy zamiast 6, to 8 dolarów. Okazuje się, że nie spodobało się to części graczy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Szymanski postanowił podzielić się na platformie X swoimi przemyśleniami związanymi z krytyką. Jak podkreślił autor wpisu, cena Iron Lung wzrosła, ponieważ deweloper najzwyczajniej chce zarobić więcej pieniędzy.

Po raz kolejny powtarzam, cena Iron Lung wzrosła, ponieważ gra jest warta 8 dolarów, więc chcę pobrać 8 dolarów, bo chcę zarobić więcej pieniędzy. Jeśli nie zgadzasz się z tą ceną, nie chcę twoich pieniędzy. Idź piracić grę albo coś, nie obchodzi mnie to.

David Szymanski

W odpowiedzi na oskarżenia, że motywują go wyłącznie pieniądze, deweloper potwierdził, że tworzy gry, aby zarabiać na życie. Szymanski wyraźnie zaznacza, że „gdyby nie chciał na grach zarabiać, byłyby darmowe”. Wspomina także, że jeżeli dla kogoś cena jest zbyt wysoka, może poczekać na wyprzedaż lub posunąć się do bardziej „podstępnych” metod.

Zobacz też: Gry offline

Internauci okazali jednak sporo zrozumienia wobec twórcy. Wielu z komentujących zauważa, że cena za Iron Lung mimo wszystko nie jest wygórowana. David Szymanski na pytanie o powody wzrostu ceny odpowiedział natomiast, że w przypadku autorów gier indie trzeba „patrzeć na kilka lat wprzód, bo koszty produkcji nawet małej gry mogą się długo zwracać”.

Źródło: Steam, Twitter/X

O autorze
Patrycja Pietrowska
Redaktorka działów Newsy & Promocje

Grami interesuje się od kiedy pamięta, jednak pisze o nich od niedawna. Nie faworyzuje żadnej z platform i chętnie poszerza horyzonty, jeśli chodzi o gatunki. Spędziła zdecydowanie zbyt wiele czasu w Apex Legends. Poza grami kolekcjonuje płyty z muzyką.

Liczba wpisów: 916 (w redakcji od 24.05.2023)

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.