David Szymanski to autor wysoko ocenianych gier indie. Niezależny deweloper stworzył między innymi strzelankę Dusk czy horror Iron Lung. Okazuje się jednak, że po podniesieniu ceny jednego ze swoich dzieł o dwa dolary, musiał zmierzyć się z krytyką ze strony graczy. W związku z tą sytuacją, w sieci pojawił się emocjonalny wpis twórcy.
David Szymanski odpowiada na krytykę ze strony graczy: „Gdybym nie chciał zarabiać na grach, to byłyby darmowe”
Wspomniany wyżej horror Iron Lung to wysoko oceniana gra indie autorstwa Davida Szymanskiego. Aż 93% opinii na platformie Steam jest pozytywnych, a recenzji pojawiło się już ponad 6500. Niezależny twórca postanowił jednak podnieść nieco cenę – teraz za tytuł zapłacimy zamiast 6, to 8 dolarów. Okazuje się, że nie spodobało się to części graczy.
Szymanski postanowił podzielić się na platformie X swoimi przemyśleniami związanymi z krytyką. Jak podkreślił autor wpisu, cena Iron Lung wzrosła, ponieważ deweloper najzwyczajniej chce zarobić więcej pieniędzy.
Po raz kolejny powtarzam, cena Iron Lung wzrosła, ponieważ gra jest warta 8 dolarów, więc chcę pobrać 8 dolarów, bo chcę zarobić więcej pieniędzy. Jeśli nie zgadzasz się z tą ceną, nie chcę twoich pieniędzy. Idź piracić grę albo coś, nie obchodzi mnie to.
David Szymanski
W odpowiedzi na oskarżenia, że motywują go wyłącznie pieniądze, deweloper potwierdził, że tworzy gry, aby zarabiać na życie. Szymanski wyraźnie zaznacza, że „gdyby nie chciał na grach zarabiać, byłyby darmowe”. Wspomina także, że jeżeli dla kogoś cena jest zbyt wysoka, może poczekać na wyprzedaż lub posunąć się do bardziej „podstępnych” metod.
Zobacz też: Gry offline
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny Xbox Series X na Allegro
Internauci okazali jednak sporo zrozumienia wobec twórcy. Wielu z komentujących zauważa, że cena za Iron Lung mimo wszystko nie jest wygórowana. David Szymanski na pytanie o powody wzrostu ceny odpowiedział natomiast, że w przypadku autorów gier indie trzeba „patrzeć na kilka lat wprzód, bo koszty produkcji nawet małej gry mogą się długo zwracać”.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.