Spider-Man 2 wymęczył deweloperów z Insomniac Games. Twórcy wylądowali nawet „na dywaniku” u Sony

Spider-Man 2

Jeszcze przed samymi świętami humory deweloperów z Insomniac Games mocno popsuł atak hakerski, w efekcie którego do sieci trafił ogrom materiałów ujawniających plany studia wobec kolejnych gier. Ostatnie informacje wskazują nawet, że w 2024 roku gracze mogą spodziewać się wydania Marvel’s Spider-Man 2 na PC. Najnowszy wywiad z twórcami ostatniej części przygód Petera Parkera i Milesa Moralesa postanowili opowiedzieć nieco o trudach tworzenia tej przygody.

Insomniac Games tworząc Marvel’s Spider-Man 2, trafili w pewnym momencie na „ślepą uliczkę”

W podcaście AIAS Game Maker’s Notebook dyrektor generalny oraz starszy dyrektor kreatywny — Ted Price oraz Bryan Intihar — opowiedzieli nieco o trudach tworzeniach Marvel’s Spider Man 2. Okazuje się, że proces ten nie był tak łatwy, jak może zakładać to większość graczy.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Okazuje się bowiem, że na potrzeby drugiej odsłony twórcy chcieli kilka gotowych już mechanik i rozwiązań nieco zmodernizować i poprawić. To okazało się dla deweloperów „ślepą uliczką”, która bardzo negatywnie wpłynęła na proces produkcji gry.

Sytuacja miała być na tyle niekorzystna, że osoby reprezentujące Insomniac Games odbyli spotkanie z Sony i przeprowadzili „burzliwą dyskusję”. Chodziło przede wszystkim o obawy dotyczące jakość, jaką cechować się będą nowe przygody dwóch superbohaterów.

Spider-Man 2
Spider-Man 2

To ostatecznie miało doprowadzić do niezbyt dobrych nastrojów w studiu i wymusić na zarządzie Insomniac Games krok w tył i skupienie się na filarach gry. Wszystko to jednocześnie musiało odbyć się przy minimalnym nakładzie pracy, tak aby dalej nie zaburzać tego, co już zostało wypracowane przez studio.

Przeczytaj też: Gry na Commodore 64

Wychodzi więc na to, że nawet tak bezpieczna kontynuacja, jak Marvel’s Spider-Man 2 mierzyła się ze sporymi problemami i spędzała sen z powiek twórcom i wydawcy. Ostatecznie jednak gra okazała się naprawdę udana i daje sporo frajdy wielu graczom. Nie można jednak wykluczyć, że gdyby deweloperzy nadal brnęliby w pierwotne wersje, odczucia z poznawania historii byłyby zupełnie inne.

Źródło: Twitter: Will

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.