Zwolnienia u twórców Star Citizen. Poważne zarzuty w stronę Cloud Imperium Games

Star Citizen

Zwolnienia to aktualnie najważniejszy temat w całej branży growej i dotyka on niemal wszystkich większych producentów i wydawców. Wczoraj informowaliśmy o dość poważnych zwolnieniach w Sony, w efekcie których zamknięto londyńskie studio. Okazuje się, że problemy te imają się także twórców Star Citizen, choć na jaw wyszły też fakty bardzo niekorzystne dla samego studia Cloud Imperium Games.

Twórcy Star Citizen ze zwolnieniami i oskarżeniami o toksyczną atmosferę w miejscu pracy

star citizen
Star Citizen

Okazuje się, że w ostatnich tygodniach wielu deweloperów z Cloud Imperium Games zostało zwolnionych. Nie byłoby w tym nic dziwnego (szczególnie teraz), jednak z pracą pożegnali się twórcy stosunkowo ważni dla dalszego rozwoju Star Citizen.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Ze studiem pożegnali się m.in. Todd Papt (reżyser), Dane Kubicka (projektantka poziomów i środowiska), Vincent Sinatra (szef działu QA) oraz Annie Bouffard (producentka). Właśnie ta ostatnia postanowiła podzielić się w serwisie LinkedIn bardzo nieciekawymi doświadczeniami odnośnie do atmosfery panującej w firmie.

Star Citizen
Star Citizen

Deweloperka twierdzi, że w studiu panują „toksyczne relacje”, a wszelkie sugestie dotyczące poprawy wydajności pracy są dość mocno krytykowane. Jako przykład podała fakt, że podczas jej corocznej oceny pracy miała być „wyśmiewana w protekcjonalny sposób”, gdy mówiła o dbaniu o samopoczucie zespołów jej podległych.

Mój szef nie odzywał się do mnie od listopada. Podczas mojej corocznej oceny przyznali, że bardzo dobrze wykonuję swoją pracę i że osiągam wszystkie cele, ale spędzili godzinę na moim opisie mojego charakteru i mojej „negatywności”. Zostałam wyśmiana w protekcjonalny sposób, gdy powiedziałam, że liczy się dla mnie dobro moich zespołów.

Annie Bouffard

Dodatkowo kobieta uważa, że zwolnienia zaczęły się już pod koniec stycznia, a firma do tej pory starała się ukrywać te informacje przed opinią publiczną. Cloud Imperium Games, zamiast mówić o zwolnieniach, wolało traktować to jako „przenosiny”.

Przedstawiciele studia nie skomentowali całej sprawy, ale jedno jest pewne — nie wygląda to zbyt dobrze dla twórców Star Citizen. Same zwolnienia dałoby się jeszcze jakoś przełknąć (choć zwolnieni deweloperzy raczej tego zdania nie podzielą), tak toksyczna atmosfera to coś, z czego trudno się wybronić.

Źródło: Game Industry

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.