Relic Entertainment staje się niezależnym studiem, ale zaczyna nową drogę od zwolnień

Relic Entertainment

Pod koniec marca pojawiły się wieści, że ze względu cięcia ponoszonych kosztów SEGA zdecydowała się sprzedać jedno ze swoich studiów, którym okazało się Relic Entertainment. Teraz dostaliśmy oficjalne potwierdzenie tych działań, co teoretycznie powinno zostać odebrane niezwykle pozytywnie. Niestety, ale wraz z tym pojawiły się zdecydowanie mniej pozytywne wieści.

Relic Entertainment potwierdza wieści o zwolnieniach

Company of Heroes
Company of Heroes

W oficjalnym komunikacie potwierdzono, że Relic Entertainment stanie się w pełni niezależnym studiem, które nie będzie już zależne od SEGI. Wszystko to stało się za sprawą zewnętrznego inwestora, który zdecydował się wykupić znaną firmę, odpowiedzialną za markę Company of Heroes.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Niestety nie są to dobre wieści dla części zatrudnionych deweloperów, bo w niedawnym poście na LinkedIn ujawniono, że firma przeprowadza właśnie proces redukcji etatów.

Po zeszłotygodniowym ogłoszeniu, że Relic stanie się niezależnym studiem, dzisiaj mamy trudne wieści. Dzisiaj wcześniej podzieliliśmy się z pracownikami szczegółami dotyczącymi zwolnienia. Wypuszczenie ludzi nie było łatwą decyzją i podjęto ją wyłącznie po to, aby zapewnić Relic najlepszą możliwą szansę na przetrwanie w coraz bardziej niestabilnej branży. W żaden sposób nie odzwierciedla to wiedzy specjalistycznej, pasji ani charakteru któregokolwiek z pracowników, których to dotyczy.

Komunikat Relic Entertainment

Komunikat nie wspomina o dokładnej liczbie zwolnionych pracowników, jednak raport opublikowany przez portal Game Developer ujawnia, że pracę straciło 41 osób. Według przekazanych informacji osoby dotknięte zwolnieniami w głównej mierze pochodziły z działu ds. komunikacji studia.

Na ten moment nie wiadomo, czy opisywane wyżej zwolnienia w Relic będą kontynuowane, jednak pewne jest, że dla wielu z nich taki obrót spraw jest wyjątkowo niekorzystny. Z drugiej strony, jeśli były one konieczne do prawidłowego działania firmy na nowej drodze rozwoju, to jest jak najbardziej zrozumiałe. Oby tylko nie wpłynęło to poważnie na procesy produkcji nadchodzących gier.

Źródło: GameDeveloper

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Nie przegap okazji!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.