Pod koniec marca pojawiły się wieści, że ze względu cięcia ponoszonych kosztów SEGA zdecydowała się sprzedać jedno ze swoich studiów, którym okazało się Relic Entertainment. Teraz dostaliśmy oficjalne potwierdzenie tych działań, co teoretycznie powinno zostać odebrane niezwykle pozytywnie. Niestety, ale wraz z tym pojawiły się zdecydowanie mniej pozytywne wieści.
Relic Entertainment potwierdza wieści o zwolnieniach
W oficjalnym komunikacie potwierdzono, że Relic Entertainment stanie się w pełni niezależnym studiem, które nie będzie już zależne od SEGI. Wszystko to stało się za sprawą zewnętrznego inwestora, który zdecydował się wykupić znaną firmę, odpowiedzialną za markę Company of Heroes.
Niestety nie są to dobre wieści dla części zatrudnionych deweloperów, bo w niedawnym poście na LinkedIn ujawniono, że firma przeprowadza właśnie proces redukcji etatów.
Po zeszłotygodniowym ogłoszeniu, że Relic stanie się niezależnym studiem, dzisiaj mamy trudne wieści. Dzisiaj wcześniej podzieliliśmy się z pracownikami szczegółami dotyczącymi zwolnienia. Wypuszczenie ludzi nie było łatwą decyzją i podjęto ją wyłącznie po to, aby zapewnić Relic najlepszą możliwą szansę na przetrwanie w coraz bardziej niestabilnej branży. W żaden sposób nie odzwierciedla to wiedzy specjalistycznej, pasji ani charakteru któregokolwiek z pracowników, których to dotyczy.
Komunikat Relic Entertainment
Komunikat nie wspomina o dokładnej liczbie zwolnionych pracowników, jednak raport opublikowany przez portal Game Developer ujawnia, że pracę straciło 41 osób. Według przekazanych informacji osoby dotknięte zwolnieniami w głównej mierze pochodziły z działu ds. komunikacji studia.
- Sprawdź aktualne ceny Company Of Heroes w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Company Of Heroes w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Company Of Heroes w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na ten moment nie wiadomo, czy opisywane wyżej zwolnienia w Relic będą kontynuowane, jednak pewne jest, że dla wielu z nich taki obrót spraw jest wyjątkowo niekorzystny. Z drugiej strony, jeśli były one konieczne do prawidłowego działania firmy na nowej drodze rozwoju, to jest jak najbardziej zrozumiałe. Oby tylko nie wpłynęło to poważnie na procesy produkcji nadchodzących gier.
Źródło: GameDeveloper
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.