Dragon Age The Veilguard z masą nowych informacji! Twórcy odpowiadają na pytania graczy

Dragon Age The Veilguard

Premiera Dragon Age The Veilguard zbliża się wielkimi krokami. Z tej okazji twórcy zorganizowali Q&A na oficjalnym kanale Discord gry. Na owym wydarzeniu, deweloperzy odpowiadali na pytania graczy, dzięki czemu w sieci pojawiła się ogromna ilość nowych informacji o grze.

Dragon Age The Veilguard w szczegółach

Podczas panelu Q&A, twórcy zostali zasypani przez graczy pytaniami na temat Dragon Age The Veilguard. Na wiele z nich udało się uzyskać odpowiedź. Całość informacji, które zostały potwierdzone przez deweloperów, znajduje się poniżej. Ważna informacja — w ostatniej części znajdują się drobne spoilery dotyczące fabuły gry, więc jeżeli nie chcecie wiedzieć na jej temat niczego przed premierą gry, to omińcie ostatnią listę dotyczącą lore.

Opcje/Personalizacja:

  • Możesz pauzować podczas przerywników filmowych
  • Możesz wybrać bieliznę w kreatorze postaci, włączyć/wyłączyć nagość
  • Możesz zwrócić wszystkie swoje punkty umiejętności, aby respektować inne specjalizacje, jeśli chcesz
  • Pełna lista funkcji ułatwień dostępu pojawi się w przyszłości przed premierą
  • Istnieje wiele „przedmiotów frakcji” (sprzęt powiązany z frakcjami), które stają się dostępne, gdy pomagasz innym frakcjom stać się silniejszymi, na przykład zbroja z frakcji Veil Jumpers, która wygląda, jakby została wykonana przez Veil Jumpers i może być połączona (np. z obrażeniami elektrycznymi)
  • Pełny system transmogryfikacji: każdy znaleziony element wyposażenia odblokowuje wygląd tego wyposażenia, a niektóre mogą być tylko kosmetyczne (np. możesz się przebrać, aby wyglądać jak manekin treningowy)
  • Możesz również transmogrować zarówno zbroję, jak i odzież codzienną, więc jeśli chcesz chodzić po Latarni w pełnej zbroi, możesz
  • Możesz zapisać stworzoną przez siebie postać w kreatorze, więc nie musisz zaczynać od zera za każdym razem, chociaż jest to lokalne dla twojej konsoli/komputera, ponieważ Veilguard jest grą offline
  • Dużo pochwał dla technologii włosów, w kreatorze postaci jest kilka „niesamowitych” bród, takich jak wspanialsze brody w stylu krasnoludzkim (warkocze, koraliki itp.)
  • Możesz ukryć takie rzeczy, jak liczby obrażeń w walce, minimapę, znaczniki nawigacyjne, pasek zdrowia, wskaźniki nadchodzących ataków i wiele innych
  • Wszystkie hełmy mogą być noszone przez wszystkie rasy, z jednym wyjątkiem: malowanie twarzy Qunari (istnieje wiele wariantów)
  • Każdy element zbroi ma standardowe kolory, ale większość z nich ma różnorodne kosmetyki w wariantach kolorystycznych (często dostosowane do różnych frakcji)
  • Twoje nazwisko w grze jest oparte na wyborze pochodzenia frakcji i jest dość często wspominane w dialogach

Eksploracja

  • Krytyczne misje fabularne są bardziej liniowe, więc mogą być bardzo ręcznie robione
  • Istnieje kilka dużych otwartych obszarów do eksploracji, takich jak Arlathan Forest, The Hossberg Wetlands, Crossroads itp.)
  • Każdy towarzysz ma unikalne umiejętności poza walką, które mogą pomóc Ci podczas eksploracji, rozwiązywania zagadek itp.

Towarzysze

  • Taash (kobieta Qunari) jest najmłodsza (wczesne 20.), Emmerich (siwowłosy mag) jest najstarszy, ma wczesne 50 lat
  • Davrin (towarzysz Szarego Strażnika) jest surowy, zamyślony i rozważny, ale ma też łagodną stronę. Ma silne poczucie dumy i być może rywalizację z niektórymi innymi towarzyszami. Jest również oddanym i utalentowanym łowcą potworów
  • Nie ma żadnych NPC-ów, z którymi można romansować poza towarzyszami, ponieważ zespół chciał, aby romans skupiał się na nich
  • Podpowiedź, że towarzysze mają więcej dziwnych zdolności, może mieć coś wspólnego z tym, że Zasłona jest w złym stanie i więcej magii powraca do świata przez łzy
  • Istnieje wiele organicznych relacji między towarzyszami, które rozwijają się w trakcie gry, na przykład: Neve i Bellara tworzą siostrzaną więź, Taash i Emmerich świetnie się dogadują i w ogóle nie zgadzają się w kwestii nekromancji
  • Nie ma przycisku „przytul towarzysza”, ale są sytuacje, w których możesz przytulić towarzyszy
  • Powracają prezenty, możesz znaleźć przedmioty w świecie w określonych miejscach, które możesz kupić i są bardzo osobiste dla towarzyszy. Te prezenty będą również widoczne w każdym z ich pokoi
  • Wszyscy towarzysze mają osobisty wątek, a ich zadania są zróżnicowane
  • Niektóre zadania mogą wygasnąć w zależności od dokonanych wyborów lub postępu fabuły, ale ogólnie rzecz biorąc, zespół nie chce, abyś przegapił coś (np. towarzysze mogą pojawić się w świecie i spontanicznie prowadzić do przygód z nimi)
  • Relacje między towarzyszami będą się rozwijać w trakcie gry, tak jak wtedy, gdy zwiążesz się z kimś romantycznie. Istnieją różne przyjaźnie i rywalizacje
  • Wszyscy towarzysze mają ulubione potrawy, niektórzy w zespole mają różne umiejętności kulinarne. Bellara i Lucanis są praktycznie kucharzami drużyny, a to pojawia się w grze
  • Towarzysze czują się jak „znaleziona rodzina”, angażują się w siebie nawzajem, co pojawia się w wielu scenach, przekomarzaniach, interakcjach w centrach itp. Zespół nie chciał, aby gra sprawiała wrażenie parku rozrywki tylko dla gracza, ale aby towarzysze czuli się jak odrębni ludzie i żyli w świecie

Walka

  • Kombosy: Magowie stosują osłabienia/przytłoczenia („primery”), a także detonują osłabienie „sunder”. Łotrzykowie stosują osłabienie/przytłoczenie i detonują „przytłoczenie”. Wojownicy stosują „przytłoczenie/przytłoczenie” i detonują „osłabienie”. Ta relacja typu kamień-papier-nożyce może być jedną z zalet posiadania po jednym z każdej klasy. Sprzęt/umiejętności/runy mogą również przełamać ten paradygmat, duża elastyczność
  • Każda klasa ma dwa sloty na broń i możesz przełączać się między nimi nawet w trakcie ataku. Na przykład magowie mogą używać laski lub kuli+sztyletu. Możesz atakować laską, a następnie przełączać się w trakcie ataku na kulę + sztylet
  • Możesz również wykorzystać to na swoją korzyść z żywiołakami, na przykład atak ogniem, a następnie szybko przełączać się na nekrotyczną kulę + sztylet, aby zadać dodatkowe obrażenia
  • Zabieranie „tanka” do bitwy nie jest wymagane, nawet na wyższych poziomach trudności. Zespół zdał sobie sprawę, że gracze przywiązują się do towarzyszy i zawsze chcą ich ze sobą zabierać, więc zbudowali i zaprojektowali rozgrywkę, aby pomieścić różnorodne buildy i style gry
  • Klasa maga może uczyć się umiejętności ze wszystkich żywiołów, nie jest związana z żadną specjalizacją (choć specjalizacje takie jak Evoker mogą ułatwić na przykład wejście w zaklęcia lodu)
  • Efekty żywiołów były dużym naciskiem podczas tworzenia gry, więc oznaczało to, że wszystkie klasy musiały być wizualnie reprezentowane, aby nikt nie czuł się pominięty (np. łotrzykowie i wojownicy mogą wydawać się nieco bardziej magiczni). Wojownicy byli jedną z najmniej lubianych klas, więc zespół chciał, aby byli bardziej interesujący wizualnie i robili większe wrażenie (możesz stworzyć build, który jest bardziej oparty na fizyczności/nie tak efektowny, jeśli chcesz)

Historia/Lore

  • W grze pojawiają się inne gryfy oprócz Assana
  • Istnieje wiele zachęt do wielokrotnego przechodzenia gry, w tym trzy klasy grające bardzo różnie, a także wybory, które podejmujesz, wpływające na różne wyniki, treści, które możesz lub nie zobaczyć na podstawie tych wyborów itp.
  • Gra nie wymaga czytania zewnętrznej wiedzy, takiej jak książki, komiksy itp., chociaż wzbogacają one wrażenia
  • SPOILER Potwierdzono, że Maevaris Tilani pojawi się w grze
  • Wybór frakcji otworzy unikalne opcje dialogowe z niektórymi towarzyszami
  • Twoja relacja i dialog z Solasem mogą być bardziej przyjazne lub bardziej antagonistyczne. Relacje towarzyskie czasami krzyżują się z Solas (Bellara i Davrin na przykład mają głębsze przemyślenia na temat Solas)
  • Powracające postacie są przywracane z celem. Morrigan na przykład godzi się z refleksjami na temat siebie i swojej matki, akceptuje to, kim jest, itp.

Jak widać, Dragon Age The Veilguard mocno stawia na personalizację, tak aby każdy gracz czuł się jak najlepiej w produkcji Bioware. Ponadto tytuł zaserwuje graczom mnóstwo walki oraz eksploracji tak, aby gra wystarczyła na wiele godzin zabawy.

Planujecie zakup Dragon Age The Veilguard? Dajcie znać w komentarzach.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Źródło: X (Twitter)

O autorze
Herbert Friedel
Redaktor działu Newsy

Gracz od małego. Urodzony konsolowiec. Wychowany na sprzęcie Sony, ale obecnie jego życie maluje się w barwach niebiesko–czerwono–zielonych. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Ruszyła MEGA OKAZJA na Black Friday!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.