Jakkolwiek trywialnie i może głupio to nie brzmi, tak gry kojarzą się nam z graniem, czyli wchodzeniem w interakcję z tym, co wyświetlane nam jest na ekranie. Oglądanie cudzych rozgrywek kojarzyć się może za to z czasami już nieco minionymi, kiedy to można było mówić o pewnym substytucie realnej rozgrywki, która sprawdzała się w czasach, gdy trudniej było o jakikolwiek sprzęt do grania. Okazuje się, że trend ten nadal jest w modzie i to nawet bardziej niż kiedykolwiek.
Gracze spędzają więcej czasu na oglądaniu gier, aniżeli graniu
Według danych przedstawionych w najnowszym raporcie Midia Research, że gracze ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanady, Niemiec, Francji, Szwecji, Korei Południowej i Brazylii spędzają na szeroko rozumianym gamingu niecałe 16 godzin na tydzień. Całkiem sensowny wynik, który raczej nie dziwi — tym, co zaskakuje, jest podział pomiędzy realne granie a oglądanie treści, które się z tym wiążą.
Wyniki wskazują, że stricte gaming to 7,4 godzin, a pozostałe 8,6 poświęcane jest na oglądaniu treści z nim związanych na platformach takich jak YouTube czy Twitch. Wychodzi więc na to, że gracze bardziej od samego grania wolą być na bieżąco ze wszystkimi trendami i wiadomościami. Może być to nieco zaskakujący rezultat, zwłaszcza w dzisiejszych czasach.
W raporcie znalazła się także konkluzja, która sugeruje, że producenci gier mogliby pomyśleć o własnych platformach do konsumpcji treści gamingowych. Z perspektywy badających jest to niezagospodarowany obszar i niewykorzystany potencjał, który mógłby zwiększyć atrakcyjność danego ekosystemu.
Problem polega w tym przypadku na tym, że aktualnie nie ma chyba takiego wydawcy, który byłby w stanie zaoferować jakąkolwiek alternatywę dla Twitcha czy TouTube. Są to uniwersalne platformy o wyjątkowo mocnych pozycjach, którym naprawdę ciężko zagrozić.
- Sprawdź aktualne ceny God Of War w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny God Of War w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny God Of War w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Mimo wszystko same wyniki badania są szalenie ciekawe i pokazują, że w ciągu niecałej dekady jesteśmy w stanie zatoczyć pewnego rodzaju koło i wrócić do większej popularności materiałów wideo związanych z gamingiem. Jest to też kwestia większej jej ilości, ale także pewnej profesjonalizacji. To akurat jest duży plus, bo wysoka jakoś zawsze cieszy.
Źródło: gamespot.com
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.