Elden Ring Nightreign wygląda średnio na PS5? Analiza pokazuje przewagę Xbox Series X

Elden Ring Nightreign

Miniony weekend mógł wielu graczom minąć pod znakiem testów Elden Ring Nightreign od From Software. W ramach tychże twórcy chcieli sprawdzić stabilność serwerów i ocenić, co jeszcze wymaga poprawy. Dla niektórych była to też okazja do przeprowadzenia pewnych testów i dzięki temu, która konsola lepiej poradziła sobie z nowym dziełem japońskiego studia.

Analiza techniczna Elden Ring Nightreign pokazuje problemy w wersji na PS5

Analiza działania Elden Ring Nightreign na poszczególnych konsolach

Już od pierwszych ujęć widać, że Elden Ring Nightreign na konsolach PS5 ma szereg bardzo poważnych problemów związanych z warstwą wizualną. Okazuje się, że sprzęty od Sony mają wielkie problemy rzeczami tak pozornie prostymi, jak dopasowanie poziomu detali. W efekcie tego tytuł wygląda miejscami jak wyciągnięty z początków poprzedniej generacji.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Idąc dalej, warto poruszyć bezpośrednie zestawienie wersji na PlayStation 5 i Xbox Series X, gdzie okazuje się, że sprzęty Microsoftu dosłownie deklasują swojego konkurenta. W tym przypadku mowa o rozdzielczości, zasięgu rysowania czy wydajności mierzonej w klatkach na sekundę.

Eksperci z redakcji ElAnalistaDeBits stwierdzili wprost, że Elden Ring Nightreign nie jest dostosowane do platformy, jaką jest PlayStation 5. Jednocześnie wszystkie konsolowe wersje mają problem z utrzymaniem stabilnych 60 FPS-ów na wszystkich konsolach.

Wersje PS5 i PS5 Pro pokazują problemy w teksturowaniu i odległości rysowania, lepszy poziom oferowany jest na konsolach Xbox.

Różnice między trybami wyświetlania na PS5 i PS5 Pro są prawie niezauważalne, co sugeruje, że nie jest jeszcze w pełni przystosowana do tej platformy.

Żadnej wersji nie udaje się osiągnąć 60 klatek na sekundę w trybie wydajności w stabilny sposób.

Xbox Series S powoduje pewne cięcia roślinności i niedrożności w otoczeniu niektórych elementów.

Szczerze wierzymy, że From Software powinno zaktualizować swój silnik graficzny. Elden Ring Nightreign jest jednym z najbardziej ostrożnych tytułów AAA pod względem warstwy wizualnej i z wydajnością, która wcale nie kompensuje.

ElAnalistaDeBits

Wydaje się więc, że From Software ma przed sobą naprawdę sporo pracy, bo z jednej strony testy udowodniły, że serwery wymagają pewnych poprawek, a do tego dochodzi jeszcze konieczność doszlifowania warstwy wizualnej. Niby do zaplanowanej na 30 maja 2025 roku premiery jest jeszcze trochę czasu, ale rzeczywiście japońskie studio musi zakasać rękawy. Oby tylko się im udało.

Źródło: YouTube: ElAnalistaDeBits

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OSTATNIA SZANSA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.