Clair Obscur Expedition 33 to bez wątpienia najgłośniejszy tytuł 2025 roku. O pozycji jest głośno wszem i wobec, a sama gra jest szeroko komentowana w sieci. Ostatnio w trochę mniej pozytywnym świetle, ze względu na oskarżenia o użycie AI w procesie tworzenia gry. Na ten temat jednka wypowiedział się założyciel Sandfall Interactive, który odniósł się do niedawnych oskarżeń.
Sandfall Studios testowało AI, ae efekt nie był zadowalający
Guillaume Brioche, reżyser Clair Obscur Expedition 33 i założyciel studia Sandfall Interactive wypowiedział się w jednym z wywiadów na temat używania narzedzi AI przez studio. Twórca przyznał, że w 2022 roku deweloperzy rzeczywiście testowali narzędzia oprate na sztucznej inteligencji, ale rezultaty nie były zadowalające. Później AI pomagało jedynie w tworzeniu elemntów zastępczych, które w finalnej wersji gry zostały zmienione. Brioche zapewnia, że wszystko co widzimy w grze zostało stworzone przez człowieka.
Tak, zdajemy sobie sprawę z tego, co się dzieje. Mogę jednak powiedzieć, że wszystko w grze jest dziełem człowieka. Kiedy AI po raz pierwszy pojawiła się na rynku w 2022 roku, zaczęliśmy już pracę nad grą. To było po prostu nowe narzędzie, wypróbowaliśmy je i wcale nam się nie spodobało. Wydawało się to niewłaściwe. Początkowo używaliśmy go jako tymczasowego wypełnienia tekstur, których nam brakowało, ale usunęliśmy je, gdy tylko je znaleźliśmy.
Ale tak, grafiki koncepcyjne, aktorzy głosowi, wszystko jest dziełem człowieka. Trudno przewidzieć, jak będzie wyglądała przyszłość branży, ale u nas wszystko będzie tworzone przez nas, ludzi.
Guillaume Brioche, reżyser Clair Obscur Expedition 33
- Sprawdź aktualne ceny Clair Obscur Expedition 33 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Clair Obscur Expedition 33 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Clair Obscur Expedition 33 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Jak widać, studio Sandfall interactive poważnie podchodzi do użycia AI w procesie tworzenia gier. Studio tym samym zapewnia, że niezależnie od przyszłości branży, nie zamierza korzystać ze sztucznje inteligencji. Taka deklaracja powinna uspokoić przeciwników wykorzystania sztucznej inteligencji w gamedevie.
Źródło: Gaming Bolt








Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.