Armored Core 6 na porównaniach graficznych z PC, PS5 i XSX|S! Technicznie From Software naprawdę dało radę

Armored-core-6

Armored Core 6 Fires of Rubicon, a więc następna — po Elden Ring — produkcja od From Software debiutuje właśnie dzisiaj, stanowiąc nie lada gratkę dla wszystkich zwolenników tego japońskiego studia. Jeszcze wczoraj mieliśmy okazję obejrzeć konkretny gameplay z tej gry, mogąc jednocześnie sprawdzić, jak twórcy poradzili sobie z powrotem tej popularnej serii. Teraz zaś wypadałoby rzucić okiem na kolejne porównania graficzne, przedstawiające, jak najnowszy tytuł z mechami w roli głównej radzi sobie na PC i konsolach obecnej generacji.

Armored Core 6 zachowuje świetną wydajność na konsolach nawet w trybie jakości

Armored Core 6 Fires of Rubicon — porównania graficzne wersji na PC, PS5 i Xbox Series X|S

Za przygotowanie analizy odpowiada oczywiście kanał ElAnalistadeBits, gdzie zestawiono ze sobą wersję na PC oraz konsole obecnej generacji. Na samym początku warto zaznaczyć, że rzeczona pozycja w opcji nastawionej na jakość działa w dynamicznym 4K na PS5, Xbox Series X oraz komputerach osobistych; w przypadku słabszej konsoli od Microsoftu oferuje nadal dobrze wyglądające, choć zmienne 1440p.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Na konsolach tryb ten pozwala na osiągnięcie około 40 FPS-ów, co samo w sobie jest dobrym rezultatem, choć wahania w liczbie wyświetlanych klatek są mocno zauważalne. Pewnym wyjątkiem jest tutaj Series S, które z reguły osiąga 33-35 FPS-ów.

O wiele ciekawiej prezentuje się opcja nastawiona na wydajność, bo tutaj Xbox Series X i PS5 nadal oferują dynamiczne 2160p jednak przy w miarę stałych 60 kl./s. Nawet poczciwa „eska” zdaje się utrzymywać framerate na poziomie 50 klatek przy zachowaniu 1440p, jednak bardziej w oczy rzucają się mocne cięcia efektów wizualnych.

Armored Core 6
Armored Core 6

Różnice pomiędzy trybem wydajności i jakości na wszystkich konsolach są zauważalne w przypadku cieni, które w opcji nastawionej na lepszą grafikę są po prostu nieco ostrzejsze. Warto także wspomnieć o Ray Tracingu, który — decyzją From Software — w Armored Core 6 został ograniczony jedynie do hali garażowej. Funkcja ta zdaje się jedynie drobną kosmetyką, która nieprzesadnie zdaje się robić różnice w wyświetlanym obrazie.

Przeczytaj też: Gry podobne do Wiedza to Potęga

Jak widać na powyżej, udostępnionym zestawieniu Armored Core 6 na PC i konsolach obecnej generacji prezentuje się naprawdę bardzo dobrze i czuć, że From Software przysiadło do kwestii wizualnych oraz optymalizacyjnych. Teraz pozostaje jeszcze oczekiwać na analizy prezentujące działanie tej pozycji na sprzętach z minionej generacji, a więc PS4 i Xbox One.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.