Wczoraj wreszcie doczekaliśmy się zapowiedzi Assassin’s Creed Shadows, czyli kolejnej odsłony cyklu, której akcja tym razem osadzona będzie w realiach feudalnej Japonii. Po zapowiedzi w branżowych mediach pojawiło się całkiem sporo materiałów, które ujawniają coraz to nowe szczegóły na temat tego, co tym razem Ubisoft przygotował dla swoich graczy. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że nadchodząca pozycja pod wieloma względami może pozytywnie zaskoczyć i niestety nie zawsze pozytywnie.
Dwójka bohaterów w Assassin’s Creed Shadows
W kwestiach natury gameplayowej warto przede wszystkim podkreślić, że Assassin’s Creed Shadows odda w ręce graczy dwie postacie, pomiędzy którymi będzie można niemal całkowicie swobodnie się przełączać. Co ważne, każda z tych postaci będzie cechować się inny stylem rozgrywki — Naoe, czyli córka legendarnego Fujibayashi Nagato — będzie dedykowana bardziej dla osób preferujących cichą anihilację z ukrycia za pomocą różnych technik ninja.
Yasuke zaś będzie opcją idealną dla wszystkich, którzy nie lubią bawić się w subtelności i preferują bezpośrednie starcia. Nie da się ukryć, że „na papierze” Naoe prezentować się będzie znacznie ciekawiej, bo będzie mogła korzystać z różnorakich narzędzi, w tym specjalnej linki.
Swoboda w zmianie bohaterów będzie niemal nieskrępowana, choć nadal występować będą zadania, które przypisane będą tylko do jednej z postaci. Oczywiście będzie to miał najwięcej sensu z narracyjnego punktu widzenia, gdzie popchnięcie fabuły do przodu będzie wymagać działań od jednej, konkretnej osoby.
Mechaniki i walka w Assassin’s Creed Shadows
Ubisoft wspomniał też w ramach rozmów z prasą o innych mechanikach, które mają pozytywnie wpłynąć na przebieg gry. Przede wszystkim mowa o zmiennych porach roku, które mają mieć wpływ nie tylko na kolor drzew, ale także na samą rozgrywkę. Firma przedstawiła kilka koncepcji jak np. to, że w zimie patrole raczej będą trzymać się źródeł ciepła, a to ma otworzyć graczom możliwość przemykania się niepostrzeżenie przez nowe rejony, wiosną zaś silny wiat nie tylko będzie wznosił kurzowe obłoki, ale też skutecznie zagłuszy nasze działania.
Sama struktura zadań w grze ma być mniej liniowa niż do tej pory, a gracze, zamiast być prowadzeni za rękę od punktu A do punktu B, będą mieli listę zadań, które trzeba będzie wykonać, ale sposób i kolejność będzie absolutnie dowolna.
Zmian doczekać się mają też punkty obserwacyjne. Do tej pory służyły one jako swoiste miejsce na aktualizację mapy świata wraz ze wszystkim ważnymi punktami w danym regionie. Teraz zaś mają one służyć bardziej ku dostrzeganiu ciekawych miejscówek, a nie ujawnianiu kolejnych połaci mapy.
Walka zaś ma być nieco bardziej rozwinięta względem RPG-wych odsłon serii, choć daleko jej będzie np. do tego, co znane jest z serii Sekiro. W zależności od wybranej postaci gracze będą mieli do dyspozycji całkiem obszerne arsenały, które będą mogli wykorzystywać. Oczywiście nie braknie opcji korzystania z otoczenia jak np. podwieszanie się na krokwiach czy zabójstwa przez Shoji (papierowe ściany przesuwne).
Wersje pudełkowe Assassin’s Creed Shadows a dostęp do internetu
Niestety, ale Ubisoft niebyły chyba sobą, gdyby przy okazji zapowiedzi nie rozczarował graczy czymś negatywnym. Okazuje się bowiem, że Assassin’s Creed Shadows w wersjach fizycznych będzie potrzebować do instalacji dostępu do internetu. Informacja ta znalazła się na okładkach produktu w sklepach detalicznych zajmujących się sprzedażą gier.
Teoretycznie nie jest to żaden problem, bo dostęp do internetu ma dziś prawie każdy, kto ma konsolę, ale nie to jest clue całej kontrowersji. Nie tak dawno francuski wydawca zasłynął z akcji wyłączania serwerów The Crew, co ostatecznie wiązało się z całkowitą utratą dostępu do gry. To zaś wzbudza oczywiste obawy, że za kilka lat Assassin’s Creeed Shadows podzieli los wspomnianej samochodówki.
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Shadows w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Shadows w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Assassin's Creed Shadows w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Na ten moment to wszystkie najważniejsze informacje na temat Assassin’s Creed Shadows, które są dostępne. Zapewne im bliżej będzie premiery, tym więcej ciekawych informacji będzie do nas docierać. Na razie jednak trzeba czekać i liczyć, że debiut gry zaplanowany na 15 listopada 2024 roku okaże się wartym uwagi graczy z całego świata.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.