W połowie czerwca informowaliśmy, że na Steamie zawitała zupełnie nowa produkcja, która dość szybko zaczęła przyciągać do siebie ogrom graczy. Mowa oczywiście o BattleBit Remastered, które przez moment było jedną z najlepiej zarabiających gier na platformie Valve. Okazuje się, że nie był to tylko „kilkudniowy sukces”, bo twórcy pochwalili się ostatnio znakomitą sprzedażą.
BattleBit Remastered z prawie dwoma milionami sprzedanych egzemplarzy
Jak przekazali deweloperzy ze studia SgtOkiDoki w wywiadzie dla How to Market Yout Game, BattleBit Remastered od swojej premiery we wczesnym dostępie sprzedał się w 1,8 milionie egzemplarzy na całym świecie. To bez wątpienia jeden z najlepszych wyników jakie może osiągnąć produkcja sieciowa, która stworzona została przez zupełnie niezależne studio.
Sukces ten jednak był okupiony przez twórców sporymi problemami i początkowym fiaskiem całego projektu (stąd też dopisek „Remastered”). Deweloperzy starali się jednak sumiennie rozwijać swoją grę od około 2016 roku, jednocześnie pozostając w stałym kontakcie z początkowo nieliczną grupą graczy, która z czasem urosła do rozmiarów prawdziwej społeczności.
Przeczytaj też: Gry visual novel
Jak więc widać ciężka praca i zaangażowanie popłacają zwłaszcza w przypadku niezależnych twórców, a BattleBit Remastered zdaje się idealnym tego przykładem. Twórcy wprost mówią, że popularność ich gry to nie „chwilowy przypadek”, a raczej efekt kilku lat starań o uwagę graczy.
Oczywiście studio SgtOkiDoki nie zamierza osiąść na laurach po początkowym sukcesie swojej gry. W planach deweloperów jest wiele usprawnień i zmian, które pozwolą „utrzymać ten poziom popularności”, który obecnie osiągnęli.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.