Kolejna gra obnaża problemy Xbox Series S. Słabsza konsola Microsoftu nie radzi sobie zbyt dobrze

Xbox Series S

Temat wydajności Xbox Series S wraca niczym bumerang na łamy branżowych portali, a to głównie za sprawą problemów, które co jakiś czas konsola ta nastręcza deweloperom lub graczom. Dość głośno było o tym przy okazji opóźnienia premiery Baldur’s Gate 3 na sprzętach Microsoftu. Analiza techniczna Brothers A Tale of Two Sons pokazuje, że sprzęt ten da radę działać w 60 klatkach, ale ogromnym kosztem.

Brothers A Tale of Two Sons mocno nadwyręża konsole, a zwłaszcza Xbox Series S

Przygotowana przez Digital Foundry analiza Brothers A Tale of Two Sons dobitnie ujawnia, że Xbox Series S nie radzi sobie zbyt dobrze z tą produkcją. Poza oczywiście gorszym poziomem oprawy wizualnej problematyczna jest tutaj kwestia rozdzielczości, która waha się pomiędzy 720 a 454p. W zależności od wybranego trybu konsola nigdy nie przekracza tych wartości, a jedynie zbliża się do nich.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Niestety, ale w przypadku opcji nastawionej na wydajność gra na Xbox Series S nie radzi sobie zbyt dobrze, bo w otwartych lokacjach nie udaje się jej przebić 39 FPS-ów. Fakt ten w połączeniu z rozdzielczością sięgającą 454p, skalowaną do wyższych wartości sprawia, że Brothers A Tale of Two Sons w takim wariancie ma mało wspólnego z komfortową rozgrywką.

Jak więc radzi sobie ta gra na Xbox Series X i PS5? Tutaj jest oczywiście lepiej, choć też nie można powiedzieć, aby wszystko było tutaj idealne. O ile w trybie jakości mocniejsze konsole utrzymują 1440p i 30 kl./s., tak tryb wydajności zostawia wiele do życzenia.

Przy rozdzielczości na pułapie 1080p Brothers A Tale of Two Sons nie jest w stanie dostarczyć 60 FPS-ów w otwartych lokacjach. Mowa raczej o wartościach w okolicach 45-51 klatek. Wszystko jednak zależy od lokalizacji, bo niekiedy te wartości potrafią być wyższe, ale też znacznie niższe.

Można więc śmiało stwierdzić, że Brothers A Tale of Two Sons to dla konsol (zwłaszcza dla Xbox Series S) wyjątkowo problematyczna produkcja. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, tego, iż mowa o tytule bazującym na silniku Unreal Engine 5, który rzeczywiście nie lubi się ze sprzętami Sony i Microsoftu. Czy więc doczekamy się poprawek i aktualizacji? Ciężko powiedzieć, ale na pewno byłoby to coś pożądanego przez wielu graczy.

Źródło: YouTube: Digital Foundry

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Zastanawiasz się nad zakupem subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate? Skorzystaj z naszych poradników i oszczędź nawet 80% ceny!

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Okazja na Black Friday już jest!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.