Temat wydajności Xbox Series S wraca niczym bumerang na łamy branżowych portali, a to głównie za sprawą problemów, które co jakiś czas konsola ta nastręcza deweloperom lub graczom. Dość głośno było o tym przy okazji opóźnienia premiery Baldur’s Gate 3 na sprzętach Microsoftu. Analiza techniczna Brothers A Tale of Two Sons pokazuje, że sprzęt ten da radę działać w 60 klatkach, ale ogromnym kosztem.
Brothers A Tale of Two Sons mocno nadwyręża konsole, a zwłaszcza Xbox Series S
Przygotowana przez Digital Foundry analiza Brothers A Tale of Two Sons dobitnie ujawnia, że Xbox Series S nie radzi sobie zbyt dobrze z tą produkcją. Poza oczywiście gorszym poziomem oprawy wizualnej problematyczna jest tutaj kwestia rozdzielczości, która waha się pomiędzy 720 a 454p. W zależności od wybranego trybu konsola nigdy nie przekracza tych wartości, a jedynie zbliża się do nich.
Niestety, ale w przypadku opcji nastawionej na wydajność gra na Xbox Series S nie radzi sobie zbyt dobrze, bo w otwartych lokacjach nie udaje się jej przebić 39 FPS-ów. Fakt ten w połączeniu z rozdzielczością sięgającą 454p, skalowaną do wyższych wartości sprawia, że Brothers A Tale of Two Sons w takim wariancie ma mało wspólnego z komfortową rozgrywką.
Jak więc radzi sobie ta gra na Xbox Series X i PS5? Tutaj jest oczywiście lepiej, choć też nie można powiedzieć, aby wszystko było tutaj idealne. O ile w trybie jakości mocniejsze konsole utrzymują 1440p i 30 kl./s., tak tryb wydajności zostawia wiele do życzenia.
Przy rozdzielczości na pułapie 1080p Brothers A Tale of Two Sons nie jest w stanie dostarczyć 60 FPS-ów w otwartych lokacjach. Mowa raczej o wartościach w okolicach 45-51 klatek. Wszystko jednak zależy od lokalizacji, bo niekiedy te wartości potrafią być wyższe, ale też znacznie niższe.
- Sprawdź aktualne ceny Brothers A Tale Of Two Sons w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Brothers A Tale Of Two Sons w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Brothers A Tale Of Two Sons w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Można więc śmiało stwierdzić, że Brothers A Tale of Two Sons to dla konsol (zwłaszcza dla Xbox Series S) wyjątkowo problematyczna produkcja. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, tego, iż mowa o tytule bazującym na silniku Unreal Engine 5, który rzeczywiście nie lubi się ze sprzętami Sony i Microsoftu. Czy więc doczekamy się poprawek i aktualizacji? Ciężko powiedzieć, ale na pewno byłoby to coś pożądanego przez wielu graczy.
Źródło: YouTube: Digital Foundry
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.