Kolejna gra obnaża problemy Xbox Series S. Słabsza konsola Microsoftu nie radzi sobie zbyt dobrze

Xbox Series S

Temat wydajności Xbox Series S wraca niczym bumerang na łamy branżowych portali, a to głównie za sprawą problemów, które co jakiś czas konsola ta nastręcza deweloperom lub graczom. Dość głośno było o tym przy okazji opóźnienia premiery Baldur’s Gate 3 na sprzętach Microsoftu. Analiza techniczna Brothers A Tale of Two Sons pokazuje, że sprzęt ten da radę działać w 60 klatkach, ale ogromnym kosztem.

Brothers A Tale of Two Sons mocno nadwyręża konsole, a zwłaszcza Xbox Series S

Przygotowana przez Digital Foundry analiza Brothers A Tale of Two Sons dobitnie ujawnia, że Xbox Series S nie radzi sobie zbyt dobrze z tą produkcją. Poza oczywiście gorszym poziomem oprawy wizualnej problematyczna jest tutaj kwestia rozdzielczości, która waha się pomiędzy 720 a 454p. W zależności od wybranego trybu konsola nigdy nie przekracza tych wartości, a jedynie zbliża się do nich.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Niestety, ale w przypadku opcji nastawionej na wydajność gra na Xbox Series S nie radzi sobie zbyt dobrze, bo w otwartych lokacjach nie udaje się jej przebić 39 FPS-ów. Fakt ten w połączeniu z rozdzielczością sięgającą 454p, skalowaną do wyższych wartości sprawia, że Brothers A Tale of Two Sons w takim wariancie ma mało wspólnego z komfortową rozgrywką.

Jak więc radzi sobie ta gra na Xbox Series X i PS5? Tutaj jest oczywiście lepiej, choć też nie można powiedzieć, aby wszystko było tutaj idealne. O ile w trybie jakości mocniejsze konsole utrzymują 1440p i 30 kl./s., tak tryb wydajności zostawia wiele do życzenia.

Przy rozdzielczości na pułapie 1080p Brothers A Tale of Two Sons nie jest w stanie dostarczyć 60 FPS-ów w otwartych lokacjach. Mowa raczej o wartościach w okolicach 45-51 klatek. Wszystko jednak zależy od lokalizacji, bo niekiedy te wartości potrafią być wyższe, ale też znacznie niższe.

Można więc śmiało stwierdzić, że Brothers A Tale of Two Sons to dla konsol (zwłaszcza dla Xbox Series S) wyjątkowo problematyczna produkcja. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, tego, iż mowa o tytule bazującym na silniku Unreal Engine 5, który rzeczywiście nie lubi się ze sprzętami Sony i Microsoftu. Czy więc doczekamy się poprawek i aktualizacji? Ciężko powiedzieć, ale na pewno byłoby to coś pożądanego przez wielu graczy.

Źródło: YouTube: Digital Foundry

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
MEGA OKAZJA!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.