Call of Duty Modern Warfare 3 w cieniu crunchu. Deweloperzy pracowali nocami i w weekendy, aby wydać grę

Call of Duty Modern Warfare 3 Soap

Na początku listopada część graczy, która zdecydowała się na preorder Call of Duty Modern Warfare 3, mogła rozpocząć swoją przygodę z trybem kampanii. Okazało się, że historia przygotowana przez deweloperów nie powala swoją długością, co zdenerwowało spore grono fanów oczekujących na ten tytuł. Nowe doniesienia do których dotarł Jason Schreier rzucają nieco więcej światła na cały proces tworzenia tej odsłony.

Tworzenie Call of Duty Modern Warfare 3 miało kosztować deweloperów wiele nerwów i stresu

Call of Duty Modern Warfare 3
Call of Duty Modern Warfare 3

Według informacji, które na łamach Bloomberga przekazał uznany dziennikarz — Jason Schreier — początkowo Call of Duty Modern Warfare 3 zostało przedstawione deweloperom, jako pomysł do poprzedniej odsłony gry. Latem 2022 roku kierownictwo Activision doszło jednak do wniosku, że w tej materii konieczna będzie zmiana i dlatego uczyniono z tego projektu pełnoprawną kontynuację.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Z tego też powodu zmian doczekała się fabuła, która początkowo miała być osadzona w Meksyku. Jak się jednak okazało, zmiany były na tyle istotne, że zapadła decyzja o zmianie i tego aspektu, a pełnoprawnym złoczyńcą stał się Władimir Makarov.

Call of Duty Modern Warfare 3 Ghost
Call of Duty Modern Warfare 3, Ghost

Wszystko to miało rzutować na czasie, jaki deweloperzy mieli na stworzenie tej produkcji. Co do zasady mowa o trzyletnim okresie produkcyjnym, jednak w przypadku Call of Duty Modern Warfare 3 deweloperzy na ukończenie tworzenia mieli zaledwie półtora roku.

Jak przekazały źródła Schreiera, tak mocno okrojony harmonogram miał się wyjątkowo negatywnie odbić na całym zespole deweloperów. Niektórzy z ekipy odpowiedzialnej za grę mieli pracować nocami i w weekendy, aby tylko zapewnić, że gra wyjdzie w listopadowym oknie wydawniczym.

To zaś miało zdenerwować część twórców, którzy liczyli, że nie powtórzy się sytuacja, która miała miejsce przy okazji premiery Call od Duty Vanguard.

Poczuli się zdradzeni przez firmę, ponieważ obiecano im, że nie będą musieli przechodzić przez kolejny skrócony czas tworzenia po wydaniu ich poprzedniej gry, Call of Duty Vanguard, która została stworzona w podobnym, ograniczonym cyklu rozwojowym.

Jason Schreier

Na wszystkie te doniesienia zareagowało studio Sledgehammer Games, którego przedstawiciel — Aaaron Halon — postanowił wystosować oficjalne oświadczenie. W komunikacie znalazło się kilka wzmianek na temat wielkiej miłości do serii i graczy, a także dumy z dostarczonego projektu.

Jesteśmy niesamowicie dumni z Modern Warfare III – zarówno z pełnej wersji gry w chwili premiery, jak i z zawartości, którą zaplanowaliśmy dla społeczności na najbliższy rok. W imieniu niezwykle utalentowanego zespołu ze Sledgehammer Games i naszych studiów partnerskich, z którymi współpracowaliśmy przy tworzeniu, oświadczam, że prowadzenie pierwszej w historii kontynuacji Call of Duty było ciężką pracą. Nie możemy się doczekać reakcji naszej społeczności na wszystko, co ma do zaoferowania cała gra, w kampanii, trybie wieloosobowym i zombie.

Aaron Halon

W dalszej części komunikatu możemy przeczytać, że gra od początku projektowana była jako pełnoprawną kontynuacją. Świadczyć o tym ma fakt, że tego właśnie chcieli gracze. Z tego też powodu w Call of Duty Modern Warfare 3 pojawiła się opcja przenoszenia ekwipunku do kolejnej odsłony.

Na koniec swojego oświadczenia Halon wprost przyznaje, że wszyscy, którzy twierdzą, że studio Sledgehammer Games nie jest dumne z Call of Duty Modern Warfare 3, jest po prostu w błędzie.

Stanowi to pewien przytyk w stronę Schreiera, który opublikował cały raport na temat produkcji najnowszej odsłony cyklu. Jednocześnie nie da się oprzeć wrażeniu, że oświadczenie nie podchodzi poważnie do stawianych zarzutów i po prostu nie odpowiada na nie.

Przeczytaj też: Smartfon do 2000 zł

Mimo dość słabego startu kampanii dla jednego gracza i kontrowersji wokół procesu produkcyjnego gra najwidoczniej cieszy się sporym zainteresowaniem; zwłaszcza tryb wieloosobowy.

W tym przypadku w mediach społecznościowych nietrudno jest znaleźć wiele pochlebnych komentarzy, które chwalą kierunek, jaki obrały starcia wieloosobowe. Najwidoczniej okres półtorej roku był dla Call of Duty Modern Warfare 3 odpowiedni, choć deweloperzy mogą mieć co do tego nieco inne zdanie.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Nie przegap okazji roku!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.