Diablo 4 zaskoczy… cenami mikrotransakcji. Blizzard wierzy w graczy oraz ich portfele

Diablo 4 Inarius pieniadze

Zgodnie z oczekiwaniami wielu osób Diablo 4 to — według recenzentów — świetna produkcja z gatunku hack’n’slash, a Blizzard nie zawiódł fanów, którzy pokładali w tym tytule nadzieje. Przy tym wszystkim trzeba jeszcze pamiętać, że deweloperzy zdecydowali się na umieszczenie w grze sklepu z mikrotransakcjami, w ramach którego zakupić będziemy mogli dodatkowe skórki dla swoich postaci. Zgodnie z najnowszymi przeciekami ceny mogą robić wrażenie… szkoda, tylko że negatywne.

Ceny waluty premium w Diablo 4 mogą zwalać z nóg…

Diablo 4 sklep w grze 1
Diablo 4 – porównanie zestawów dostępnych do zebrania w grze oraz do kupienia w sklepie

Zgodnie ze wpisem jednego z zaufanych członków forum IconEra do sieci wyciekł cennik waluty premium (platyny), która dostępna będzie dla graczy od samej premiery Diablo 4. Zestawienie obejmuje pięć wariantów zakupu, a każdy kolejny, oczywiście oferując odpowiednio więcej platyn, jest znacznie droższy. Lista ta prezentuje się następująco:

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■
  • 500 Platyn – $4,99 / ok. 21 zł
  • 1000 Platyn – $9,99 / ok. 42 zł
  • 2800 Platyn – $24,99 / ok. 105 zł
  • 5700 Platyn – $49,99 / ok. 210 zł
  • 11500 Platyn – $99,99 / ok. 420 zł

Ceny te jak widać, nie należą do najniższych, zwłaszcza biorąc pod uwagę koszty niektórych skinów dostępnych w sklepiku. Jak donosi ten sam użytkownik, za zestaw nekromanty (grafika poniżej) trzeba zapłacić 2800 Platyn, czyli w bezpośrednim przeliczeniu… ponad 100 zł.

Sytuacja jest o tyle komiczna (lub tragiczna), że ten sam zestaw przewijał się w materiałach Blizzarda w sierpniu ubiegłego roku i kosztował 666 Platyn, a więc mniej więcej 30 zł. Okazuje się więc, że inflacja dotknęła także świat Sanktuarium i to w sposób niezwykle brutalny.

Przeczytaj też: Mikrofon do nagrywania — najlepsze modele

Oczywiście jak zawsze w takich sytuacjach wieści te spotkały się z niemałą krytyką ze strony graczy, którzy absolutnie nie godzą się na implementację mikropłatności do gry AAA za pełną cenę. Deweloperzy tłumaczą to chęcią długiego wsparcia tytułu poprzez cykliczne aktualizacje, a żeby to było w ogóle możliwe, konieczne jest, aby produkcja na siebie zarabiała.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

TAGI:

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
OKAZJA ROKU!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.