Dragon’s Dogma 2 z wyczekiwaną aktualizacją na PC i PS5! Capcom dostarcza zapowiadane zmiany

Dragon's Dogma 2

Mimo że w oczach recenzentów Dragon’s Dogma 2 jest produkcją bardzo dobrą, która zasługuje na wysokie noty, tak widocznie nie jest wolna od wad. Tymi na pewno są wydajność na PC i konsolach oraz kwestia rozpoczęcia nowej gry, jeśli posiadamy już jakieś pliki zapisu. Capcom w pewnym stopniu wyszedł naprzeciw oczekiwaniom i dostarczył wyczekiwaną przez wielu aktualizację, która przynajmniej w części rozwiązuje te problemy.

Dragon’s Dogma 2 doczekało się całkiem ważnej aktualizacji

Dragon’s Dogma 2 – trailer premierowy

W ramach aktualizacji do Dragon’s Dogma 2 Capcom wziął na warsztat najbardziej palące problemy, z jakimi mierzy się aktualnie ich najnowsza produkcja. Doczekaliśmy się więc opcji rozpoczęcia nowej gry, nawet jeśli dane zapisu już istnieją, eliminując tym samym problem grzebania w plikach.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Dodatkowo w grze zwiększono liczbę przedmiotu „Art of Metamorphosis” na 99 we wszystkich miejscach, gdzie był on dostępny, a także udostępniono graczom zadanie, które umożliwia zdobycie własnego mieszkania (a co za tym idzie — zapisywania i odpoczynku) znacznie wcześniej.

Dragon's Dogma 2
Dragon’s Dogma 2

Oczywiście nie mogło zabraknąć szeregu poprawek w dziedzinie warstwy technicznej i tutaj powinni docenić to posiadacze zarówno PS5, jak i PC. Dodano oczekiwaną przez wielu opcję zablokowania licznika FPS-ów na 30, co powinno znacząco uprzyjemnić zabawę.

Pełna lista zmian i nowości prezentuje się następująco:

Ogólne

  • Dodanie opcji rozpoczęcia nowej gry, gdy dane zapisu już istnieją;
  • Zmiana liczby przedmiotów „Art of Metamorphosis” dostępnych w gildiach lombardów w grze na 99;
  • Udostępnienie zadania umożliwiającego graczom zdobycie własnego mieszkania (w którym mogą zapisywać dane i odpoczywać) na wcześniejszej etapie gry;
  • Różne problemy z wyświetlaniem tekstu;
  • Różne poprawki błędów;
  • Dodanie opcji pozwalającej włączyć/wyłączyć rozmycie ruchu w Opcjach;
  • Dodanie opcji pozwalającej włączyć/wyłączyć śledzenie promieni w Opcjach;
  • Dodanie opcji ustawienia szybkości generowania klatek na maksymalnie 30 klatek na sekundę w Opcjach;

Steam

  • Poprawianie jakości po włączeniu DLSS SUPER RESOLUTION;
  • Naprawiono problem związany z wyświetlaniem modeli przy niektórych określonych ustawieniach.

Capcom w notce podkreśla, że poprawki te raczej nie wpłyną zauważalnie na wydajność, a stosowane aktualizacje, które zajmą się tym problemem, pojawią się w przyszłości. Niestety, ale posiadacze konsol Xbox Series X|S na swojego patcha muszą trochę poczekać, bo Capcom zapowiedział wrzucenie i tam tego patcha, ale nie sprecyzował żadnego terminu.

Zmian może i nie jest dużo, ale widać, że deweloperzy starają się tym odpowiadać na najpilniejsze potrzeby graczy, co samo w sobie zdaje się bardzo rozsądnym posunięciem. Możliwe, że kolejnej aktualizacji doczekamy się już w niedługim czasie, a twórcom uda się rozwiązać dość spory problem, jakim jest wydajność. Czas pokaże.

Źródło: Capcom

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
ŚWIETNA PROMOCJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.