Nie da się ukryć, że dla fanów gier aRPG Dragon’s Dogma 2 jawi się jako swoisty must play 2024 roku. Capcom od dłuższego czasu prezentował kolejne materiały podkreślające epicki charakter całej tej produkcji, a nawet rzucił nieco światła na zupełnie nową klasę, jaką będzie oszust. Nie mogło jednak zabraknąć zaprezentowania tych bardziej „tradycyjnych profesji” postaci. Szereg najnowszych zwiastunów przedstawia w akcji wojownika, maga, łotrzyka oraz łucznika.
Rzut oka na cztery klasy postaci z nadchodzącego Dragon’s Dogma 2
Na początek warto wziąć wojownika, a więc jedną z klas walczących typowo w zwarciu. Mimo że na pierwszy rzut oka nie wygląda ona szczególnie efektownie, tak po dokładniejszym przyjrzeniu się widać, że wymagać ona będzie od graczy refleksu, ale też odpowiedniego szafowania dostępnymi umiejętnościami.
Nie braknie też opcji parowania ciosów poprzedzających potężne kontry czy szarży, która pozwoli graczom przejąć inicjatywę na polu walki.
Drugą niezwykle archetypiczną klasą walczącą w zwarciu jest łotrzyk. Ten, zamiast wystawiać się na frontale ataki przeciwników, woli swoją robotę wykonywać zza ich pleców. Na dedykowanym filmie widać, że cechuje go znacznie większa mobilność niż wojownika, a ciężki miecz i tarczę woli zastąpić dwoma ostrzami i dodatkowymi narzędziami, takimi jak bomby.
W materiale dość dużo czasu poświęcono na pokazanie, jak łotrzykowie mogą wspinać się na grzbiety większych przeciwników, aby z tak dogodnej pozycji zadawać im potężniejsze ciosy. Zdaje się to także być klasa wymagająca nie tylko refleksu, ale i umiejętnego zarządzania narzędziami.
Mając za sobą postacie walczące na krótkim dystansie, można przejść do łucznika. W tym przypadku mamy połączenie wysokiej mobilności (ślizgi, wyskoki) z bronią dystansową. Wygląda więc na to, że będziemy w stanie całkiem skutecznie zwiększać dystans między wrogami, aby szyć do nich z łuku z dogodnej dla nas pozycji.
Materiał pokazuje, że do naszej dyspozycji oddane zostaną nie tylko klasyczne strzały, ale też te bardziej wymyślne. To zaś zdaje się otwierać przed graczami nowe możliwości prowadzenia walk, choć nie wiadomo jeszcze w jakim stopniu będziemy w stanie wchodzić w interakcję z otoczeniem w trakcie potyczek.
Na sam koniec pozostała klasa maga, który zamiast polegać na sile własnych mięśni woli stawiać na intelekt i magię. Zaprezentowany materiał pokazuje, że jako ta konkretna profesja będziemy mieli dość wiele możliwości wpływania na pole walki.
Co ciekawe, nasza role wydaje się nie ograniczać tylko do zadawania obrażeń, ale też pozwalać na rzucanie czarów ochronnych. Na ten moment ciężko stwierdzić, czy magowie będą mogli mieszać różne typy magii, czy też będą ograniczeni do konkretnych ich szkół. Tego zapewne dowiemy się dopiero po premierze lub na krótko przed nią.
Wszystkie ujawnione materiały prezentują się dość intrygująco i efektownie, choć już tutaj można postawić pewien zarzut. Wrogowie zdają się po prostu gąbkami na ciosy, które tylko w przypadku korzystania w umiejętności są w stanie stracić równowagę. To zaś może prowadzić do serii monotonnych walk, gdzie, zamiast na taktykach trzeba będzie skupiać się wyłącznie na zbiciu paska życia przeciwników do zera.
- Sprawdź aktualne ceny Dragon's Dogma 2 w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Dragon's Dogma 2 w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Dragon's Dogma 2 w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Z wyrokami w tej kwestii trzeba się jednak wstrzymać do 22 marca 2024 roku. Wtedy to Dragon’s Dogma 2 oficjalnie zadebiutuje na PC, PS5 i Xbox Series X|S. Czekacie na kontynuację niezwykle popularnego cyklu od Capcomu? Dajcie znać w komentarzach!
Źródło: YouTube: Capcom USA
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.