Dragon’s Dogma 2 zmorą dla pecetowych procesorów. Capcom reaguje na problem i próbuje znaleźć rozwiązanie

Dragon's Dogma 2

Już tylko godziny dzielą nas od premiery Dragon’s Dogma 2, a dzięki pierwszym analizom technicznym mamy okazję przyjrzeć się bliżej temu, jak Capcom poradził sobie z dowiezieniem wersji na poszczególne platformy. Okazuje się jednak, że tytuł ten miewa spore problemy w wersji na PC. Nawet mocarne maszyny mają problemy, aby sprostać realnym wymaganiom tej pozycji.

Dragon’s Dogma 2 wyciska siódme poty nawet z wydajnych procesorów

Dragon’s Dogma 2 – analiza techniczna

W recenzjach pecetowego wydania Dragon’s Dogma 2 dość często przewija się kwetia problematycznego obciążenia procesora, które w negatywny sposób wpływa na ogólną płynność gry. Powodem tego ma być fakt, że gra ciągle dokonuje obliczeń związanych z fizycznym wpływem każdej postaci na środowisko, co w przypadku dużej ich ilości na ekranie może doprowadzać do przeładowania CPU, a ostatecznie do spadków FPS-ów.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

W tej sytuacji nawet ograniczanie ustawień graficznych mija się z celem, bo akurat za te procesy odpowiada karta graficzna. Na całe szczęście Capcom zdaje sobie z tego sprawę i dość szybko po nagłośnieniu tematu wystosowane zostało odpowiednie oświadczenie.

W Dragon’s Dogma 2 znaczne moce CPU są lokowane dla obliczeń związanych z każdą postacią, z ich wpływem fizycznym na środowisko. W niektórych sytuacjach, gdy na ekranie znajduje się wiele postaci naraz, użycie CPU może być bardzo wysokie, co ma negatywny wpływ na płynność animacji. Jesteśmy świadomi, ze w takich sytuacjach redukowanie ustawień graficznych, odciążających GPU, ma ograniczony efekt. Badamy obecnie możliwości ulepszenia wydajności gry.

Capcom

Wszystko to sprawia, że podczas rozgrywki bardzo często występują tzw. stuttering, który na moment zatrzymuje grę, w tym przypadku dając procesorowi czas na dokonanie wszystkich obliczeń potrzebnych do wygenerowania obrazu.

Osobną kwestią w tym przypadku jest działanie gry na Steam Decku, gdzie produkcja jest w zasadzie w ogóle niegrywalna. Problemem tutaj jest wydajność, która nawet w rozdzielczości 640×480 jest tragiczna i spada do wartości jednocyfrowych.

Kiedy i jak Capcom poradzi sobie z tym problemem? Na to pytanie ciężko opowiedzieć, jednak biorąc pod uwagę wagę tej premiery, deweloperzy będą starali się zrobić to możliwie jak najszybciej. Na razie jednak pecetowcy muszą przygotować się uciążliwe niedogodności.

Źródło: YouTube: IGN / Capcom

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KAPITALNA OKAZJA
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.