W połowie maja bieżącego roku informowaliśmy o poważnych problemach twórców modyfikacji „Dzieje Khorinis” do Gothica 2; wtedy to do internetu trafiła robocza wersja tego projektu, a winowajcą całego zajścia miał być sam koordynator całego zespołu. W oświadczeniu opublikowanym kilka dni po całym zajściu ekipa potwierdziła, że mod ten nadal będzie tworzony, jednak ekipę czeka kilka zmian w sferze typowo organizacyjnej. Okazuje się jednak, że ekipa nie dała rady i pracę nad jedną z bardziej oczekiwanych modyfikacji zostały definitywnie zaprzestane.
Twórcy odpowiedzialni za „Dzieje Khorinis” nie dadzą rady dowieźć projektu do końca
Na oficjalnym profilu projektu „Dzieje Khorinis” pojawił się dosyć obszerny wpis, w którym zespół informuje, że zaprzestał pracę nad modyfikacją i chce pożegnać się z oczekującymi fanami. Jednocześnie w poście znalazło się także sporo miejsca na wyjaśnienie, dlaczego ekipa odpowiedzialna za modyfikację zdecydowała się na tak drastyczny krok.
Jak główny powód podano „brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem całego projektu”, który zajmować się miał m.in. przygotowaniem dubbingu. Ekipa tworząca modyfikację nie mogła bowiem otrzymać jasnego potwierdzenia, czy dialogi na pewno zostaną nagrane. Do tego doszła też „niejasna sprawa” niewielkich ilości starszych aktorów głosowych, którzy do tego czasu niestety zmarli.
Podstawową przyczyną o zaprzestaniu prac jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu. Nie otrzymaliśmy w 100% pewnej odpowiedzi czy dubbing zostanie nagrany, więc założyliśmy, że nie można na to liczyć. Również niejasna jest sprawa niewielkich ilości nagrań „nestorów”, którzy już odeszli. Dzieje Khorinis bez obiecanego „oryginalnego” dubbingu nie mają sensu. Żałujemy także, że nagrania nestorów nie zostaną zaimplementowane do modyfikacji. Mamy jednak nadzieję, że właściciel praw autorskich będzie w stanie pozytywnie je wykorzystać.
Fragment oświadczenia ekipy odpowiedzialnej za „Dzieje Khorinis”
Do tego doszły jeszcze problemy wynikające ze złego zarządzania oraz — co typowe dla tak ambitnych projektów — brak motywacji, która to jest efektem właśnie braku odpowiedniego kierownictwa.
Jednocześnie twórcy przyznają, że zmiany jakie zachodziły w szeregach zespołu tworzącego ów mod, przyniosły nie do końca zamierzony efekt. Według zapewnień od marca bieżącego roku trwały prace nad poprawkami scenariusza i projektowaniem dalszej fabuły, jednak ze względu na „niejasny stan dubbingu” dalsze działania okazały się niemożliwe.
W oświadczeniu pojawiły się także słowa skruchy i przyznanie się do błędów popełnionych przez twórców. Problematyczny okazał się „nadmuchany PR”, który wzbudził wśród graczy nadzieje na modyfikację przygotowaną z ogromnym rozmachem.
Oczywiście zespół przeprasza oczekujących entuzjastów, za to, że ostatecznie nie uda się im dowieźć „Dziejów Khorinis” do końca. Co ciekawe, to na końcu komunikatu znalazło się także miejsce na… gratulacje dla twórców innego moda, a mianowicie Kronik Myrtany Archolos, którzy byli radę przekuć pasję w coś, co rzeczywiście powstało.
Przeczytaj też: Laptop gamingowy do 3500 zł
Część graczy w odpowiedzi na komunikat twórców „Dziejów Khornis” stwierdzili, że wszystkie assety, nagrane dialogi i inne materiały powinny zostać udostępnione innymi modderom, aby nie przepadły z powodu upadku projektu. Nie brak też głosów, że właśnie autorzy Kronik Myrtany Archolos powinni przejąć i dokończyć całą tę inicjatywę.
Dla mnóstwa fanów Gothica, którzy oczekiwali na tę modyfikację, jest to też po prostu bardzo smutna nowina, zwłaszcza że o projekcie mówiło się od dawna. W końcu wielu z nich wręcz dorastało, licząc, że „Dzieje Khorinis” zadebiutują. Tak się niestety jednak nie stanie. Szkoda.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.