Kiedy w ubiegłym roku Electronic Arts postanowiło zakończyć wieloletnią współpracę z federacją FIFA, wielu obserwatorów zwiastowało upadek gier piłkarskich, jakie znamy. Późniejsza prezentacja nowej marki — EA Sports FC — nieco te głosy, choć sceptycyzm nadal był dość duży. Nowe dane opublikowane przez „Elektroników” pokazują, że rozbrat z ekipą Infantino nie wpłynął negatywnie na popularność ich gier.
EA Sports FC 24 w pierwszych czterech tygodniach przyciągnęło miliony graczy
Według opublikowanych przez EA wczoraj wyników finansowych w ciągu czterech tygodni od premiery w EA Sports FC 24 zanotowano 14,5 miliona aktywnych kont. Jest to wyjątkowo dobry wynik, choć według danych opublikowanych jeszcze we wrześniu, tylko w pierwszym tygodniu takich kont założono 11,3 miliona.
Widać, więc że po początkowym szale przyrost nowych graczy nieco zwolnił, choć nadal są to gigantyczne liczby.
Temat ten skomentował obecny dyrektor generalny EA — Andrew Wilson — twierdząc, że wydawca „z powodzeniem uruchomił serię EA Sports FC”. Firmie udało się przekształcić globalną franczyzę w interaktywną platformę dla przyszłości fandomu piłki nożnej.
Przeczytaj też: Ranking telewizorów 50 cali
- Sprawdź aktualne ceny EA Sports FC 24 w Media Expert NASZ WYBÓR
- Sprawdź aktualne ceny EA Sports FC 24 w RTV EURO AGD
- Sprawdź aktualne ceny EA Sports FC 24 w Media Markt
- Sprawdź aktualne ceny EA Sports FC 24 na Allegro
Seria EA Sports FC 24 najwidoczniej ma się wyjątkowo dobrze i nawet licencyjne zawirowania nie zachwiały jej pozycji na rynku. Z jednej strony jest to zasługa zmyślnego marketingu EA, ale też braku sensownej alternatywy. Nie bez znaczenia jest fakt, że federacja FIFA na razie nie pokazała żadnej swojej odpowiedzi na grę „Elektroników”
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.