Gracze Elden Ring mogą od dzisiaj pobierać aktualizację oznaczoną numerem 1.12. Oprócz wprowadzenia wsparcia dla rozszerzenia Shadow of the Erdtree deweloperzy ułatwili nawigację w ekwipunku oraz poprawili balans rozgrywki. Okazuje się, że nowy patch znacząco poprawił wydajność na PC, choć nie zostało to wymienione w oficjalnym changelogu.
Elden Ring – aktualizacja 1.12 poprawia wydajność z włączonym ray tracingiem
Na kanale MxBenchmarkPC pojawiło się krótkie porównanie obu wersji Elden Ring. W obu przypadkach mowa o maksymalnych detalach w rozdzielczości 4K z włączonym ray tracingiem.
Po pobraniu najnowszej aktualizacji gracze mogą liczyć na zauważalną poprawę płynności, która sięga nawet 20%. W trakcie rozgrywki niemal przez cały czas udaje się utrzymać stabilne 60 klatek na sekundę.
Produkcja FromSoftware nigdy nie słynęła z dobrej optymalizacji, a w grze nie znajdziemy żadnej techniki skalowania obrazu (takiej jak NVIDIA DLSS czy AMD FSR).
Wszelkie usprawnienia przygotowane przez twórców są zatem na wagę złota.
- Sprawdź aktualne ceny ELDEN RING w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny ELDEN RING w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny ELDEN RING w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Patch 1.12 usuwa liczne błędy, zmienia obrażenia zadawane przez niektóre bronie oraz zaklęcia i usprawnia poruszanie się po ekwipunku (wprowadzono zakładkę „ostatnie przedmioty”, a nowe łupy są dodatkowo oznaczone). Pełna lista zmian dostępna jest na Steam.
Źródło: Elden Ring
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.