Na premierę Final Fantasy XVI czeka wielu fanów serii na całym świecie. Ostatnio Square Enix udostępniło zwiastun, który rzucał nieco więcej światła na najważniejsze założenia fabularne tego tytułu. Zgodnie ze złożonymi wówczas obietnicami twórcy zaczęli udzielać wywiadów i podczas jednego z nich przekazali, że prace nad tym tytułem idą bardzo dobrze i są coraz bliżej końca. Dodatkowo zdradzili wiele dodatkowych informacji, szczególnie ważnych dla wszystkich entuzjastów tej popularnej marki.
Według deweloperów Final Fantasy XVI jest przygotowany na 95%. Wiadomo także ile czasu potrzeba na przejście całej gry
Podczas rozmowy z redakcją japońskiego portalu Famitsu twórcy gry zdradzili, że Final Fantasy XVI jest ukończone w 95%, a przed końcem roku powinniśmy poznać oficjalną datę premiery. Gdzieniegdzie trafić można na spekulacje, jakoby ogłoszenie to miało pojawić się albo na PlayStation Showcase, albo podczas The Game Awards. Na ten moment są to tylko niepotwierdzone niczym plotki.
W trakcie wywiadu dla włoskiej redakcji everyeye.it kluczowi dla Final Fantasy XVI deweloperzy poinformowali, że główny wątek fabularny powinien zająć około 35-40 godzin. Większość zawartości dodatkowej ma być dostępne od samego początku zabawy, bez konieczności uprzedniego przejścia całej gry. Łączny czas uwzględniający główną linię fabularną i opcjonalne aktywności ma osiągnąć próg 70 godzin. Twórcy przekazali także, że w produkcji znajdzie się tryb Nowa Gra+.
Portal IGN zaś poruszył kwestię klasyfikacji wiekowej Final Fantasy XVI, a dokładniej faktu, że będzie to pierwsza produkcja, która otrzymała kategorię M (dla gracza powyżej 17 roku życia). Tutaj Hiroshi Takai stwierdził, że studio od początku zdecydowało się na opowiedzenie poważnej, a zarazem realistycznej historii. Świat przedstawiony w grze wymagał od twórców ukazania scen bitewnych, które z natury rzeczy nie są odpowiednie dla nieletnich graczy.
Przeczytaj też: Kody do GTA 5
Ponadto autorzy zdradzili, że Final Fantasy XVI wykorzystywać będzie praktycznie wszystkie unikalne funkcje dostępne w konsoli PlayStation 5. Pomimo faktu, że w grze nie będzie miejsca na strzelaniny to adaptacyjne triggery znajdą w niej swoje — dość istotne — zastosowanie. Trzeba przyznać, że wszystko to prezentuje się naprawdę ciekawie, a twórcy już zapowiedzieli, że z czasem ujawnią jeszcze więcej szczegółów.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.