Ghostwire Tokyo działa gorzej na Xbox Series X niż na PS5. Problemy dotyczą nie tylko wydajności

Ghostwire Tokyo

W ubiegłym tygodniu biblioteka Xbox Game Pass wzbogaciła się o całkiem konkretną produkcję, a chodzi oczywiście o Ghostwire Tokyo od studia Tango Gameworks. Okazało się jednak, że tytuł ten mierzy się na konsolach Xbox z pewnymi problemami związanymi z wydajnością i widocznie gorzej prezentuje się niż na konkurencyjnym PlayStation 5. Według dziennikarzy Digital Foundry pozycja ta boryka się jeszcze z kilkoma, innymi niedogodnościami.

Wersja Ghostwire Tokyo na Xbox Series X działa „umiarkowanie gorzej” niż na PS5

Podcast DF Dicrect Weekly

W ostatnim odcinku podcastu DF Direct Weekly rozmówcy ponownie przyznali, że Ghostwire Tokyo na konsolach Xbox Series X|S działa od 5 do 10 klatek na sekundę gorzej niż na PlayStation 5, a dysproporcja ta zwiększa się w trybie 120 fps, gdzie sprzęty Microsoftu notują spadki nawet do 80 kl./s.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Podobnie prezentuje się także kwestia rozdzielczości na Xbox Series X, która według Oliviera McKenziego wypada na tle konsoli od Sony „umiarkowanie gorzej” nawet w trybie wydajności.

Co więcej, odbicia różnych przedmiotów w lustrach wyświetlane są w niższej rozdzielczości (nawet w opcji nastawionej na jakość), a w przypadku cieni generowanych za pomocą Ray Tracingu zauważalne są błędy związane z ich wyrównywaniem.

Najgorzej zaś sytuacja wygląda na słabszej konsoli od Microsoftu, czyli na Xbox Series S, gdzie Ghostwire Tokyo zupełnie pozbawione zostało wspomnianej technologi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, a tryb wydajności często nie jest w stanie utrzymać stabilnych 60 kl./s.

Przeczytaj też: Laptop do pracy — najlepsze modele

Sprawa jest o tyle dziwna, że mowa o tytule, który stworzony został przez studio podległe Microsoftowi, a dodatkowo debiut na konsolach Xbox miał miejsce rok po premierze na PC i PS5. Na ten moment nie wiadomo czy deweloperzy z Tango Gameworks planują wprowadzić aktualizacje poprawiające wspomniane niedogodności na konsolach Xbox, lecz pozostaje mieć nadzieję, że tak faktycznie jest i nie trzeba będzie czekać na nie zbyt długo.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
TYLKO DO 31.12!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.