W ubiegłym tygodniu biblioteka Xbox Game Pass wzbogaciła się o całkiem konkretną produkcję, a chodzi oczywiście o Ghostwire Tokyo od studia Tango Gameworks. Okazało się jednak, że tytuł ten mierzy się na konsolach Xbox z pewnymi problemami związanymi z wydajnością i widocznie gorzej prezentuje się niż na konkurencyjnym PlayStation 5. Według dziennikarzy Digital Foundry pozycja ta boryka się jeszcze z kilkoma, innymi niedogodnościami.
Wersja Ghostwire Tokyo na Xbox Series X działa „umiarkowanie gorzej” niż na PS5
W ostatnim odcinku podcastu DF Direct Weekly rozmówcy ponownie przyznali, że Ghostwire Tokyo na konsolach Xbox Series X|S działa od 5 do 10 klatek na sekundę gorzej niż na PlayStation 5, a dysproporcja ta zwiększa się w trybie 120 fps, gdzie sprzęty Microsoftu notują spadki nawet do 80 kl./s.
Podobnie prezentuje się także kwestia rozdzielczości na Xbox Series X, która według Oliviera McKenziego wypada na tle konsoli od Sony „umiarkowanie gorzej” nawet w trybie wydajności.
Co więcej, odbicia różnych przedmiotów w lustrach wyświetlane są w niższej rozdzielczości (nawet w opcji nastawionej na jakość), a w przypadku cieni generowanych za pomocą Ray Tracingu zauważalne są błędy związane z ich wyrównywaniem.
Najgorzej zaś sytuacja wygląda na słabszej konsoli od Microsoftu, czyli na Xbox Series S, gdzie Ghostwire Tokyo zupełnie pozbawione zostało wspomnianej technologi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, a tryb wydajności często nie jest w stanie utrzymać stabilnych 60 kl./s.
Przeczytaj też: Laptop do pracy — najlepsze modele
- Sprawdź aktualne ceny Ghostwire Tokyo w Instant Gaming Brak prowizji za płatność
- Sprawdź aktualne ceny Ghostwire Tokyo w Eneba 3% taniej z kodem XGPPL skopiujPrzejdź do sklepu
- Sprawdź aktualne ceny Ghostwire Tokyo w GAMIVO 10% taniej z kodem XGP6 skopiujPrzejdź do sklepu
Sprawa jest o tyle dziwna, że mowa o tytule, który stworzony został przez studio podległe Microsoftowi, a dodatkowo debiut na konsolach Xbox miał miejsce rok po premierze na PC i PS5. Na ten moment nie wiadomo czy deweloperzy z Tango Gameworks planują wprowadzić aktualizacje poprawiające wspomniane niedogodności na konsolach Xbox, lecz pozostaje mieć nadzieję, że tak faktycznie jest i nie trzeba będzie czekać na nie zbyt długo.
Dyskusja na temat wpisu
Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.