Ghostwire Tokyo działa gorzej na Xbox Series X niż na PS5. Problemy dotyczą nie tylko wydajności

Ghostwire Tokyo

W ubiegłym tygodniu biblioteka Xbox Game Pass wzbogaciła się o całkiem konkretną produkcję, a chodzi oczywiście o Ghostwire Tokyo od studia Tango Gameworks. Okazało się jednak, że tytuł ten mierzy się na konsolach Xbox z pewnymi problemami związanymi z wydajnością i widocznie gorzej prezentuje się niż na konkurencyjnym PlayStation 5. Według dziennikarzy Digital Foundry pozycja ta boryka się jeszcze z kilkoma, innymi niedogodnościami.

Wersja Ghostwire Tokyo na Xbox Series X działa „umiarkowanie gorzej” niż na PS5

Podcast DF Dicrect Weekly

W ostatnim odcinku podcastu DF Direct Weekly rozmówcy ponownie przyznali, że Ghostwire Tokyo na konsolach Xbox Series X|S działa od 5 do 10 klatek na sekundę gorzej niż na PlayStation 5, a dysproporcja ta zwiększa się w trybie 120 fps, gdzie sprzęty Microsoftu notują spadki nawet do 80 kl./s.

■■■■■ ■■■■■■■■■■■■■■■■■

Podobnie prezentuje się także kwestia rozdzielczości na Xbox Series X, która według Oliviera McKenziego wypada na tle konsoli od Sony „umiarkowanie gorzej” nawet w trybie wydajności.

Co więcej, odbicia różnych przedmiotów w lustrach wyświetlane są w niższej rozdzielczości (nawet w opcji nastawionej na jakość), a w przypadku cieni generowanych za pomocą Ray Tracingu zauważalne są błędy związane z ich wyrównywaniem.

Najgorzej zaś sytuacja wygląda na słabszej konsoli od Microsoftu, czyli na Xbox Series S, gdzie Ghostwire Tokyo zupełnie pozbawione zostało wspomnianej technologi śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, a tryb wydajności często nie jest w stanie utrzymać stabilnych 60 kl./s.

Przeczytaj też: Laptop do pracy — najlepsze modele

Sprawa jest o tyle dziwna, że mowa o tytule, który stworzony został przez studio podległe Microsoftowi, a dodatkowo debiut na konsolach Xbox miał miejsce rok po premierze na PC i PS5. Na ten moment nie wiadomo czy deweloperzy z Tango Gameworks planują wprowadzić aktualizacje poprawiające wspomniane niedogodności na konsolach Xbox, lecz pozostaje mieć nadzieję, że tak faktycznie jest i nie trzeba będzie czekać na nie zbyt długo.

O autorze
Przemysław Paterek
Redaktor działów Newsy & Promocje | Recenzent

Swoją przygodę z grami zaczynał od Mario Tennis na Gameboya Color. Wielki fan RPG-ów i strategii. Średnio co kilka miesięcy musi przejść od nowa Gothica. Zobacz więcej...

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
KOMPUTERY DO GIER TANIE JAK NIGDY!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.